Οι συγκρούσεις στο χώρο του νηπιαγωγείου
Abstract
Ο αριθμός των παιδιών που φαίνεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα συμπεριφοράς και να οδηγούνται πολλές φορές στις συγκρούσεις έχει αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες δεκαετίες και αυτό αναπόφευκτα οφείλεται στα πιο σύνθετα και περίπλοκα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες και τα παιδιά σήμερα. Ακόμα παρατηρείται έλλειψη στην ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και των γονέων και στους μηχανισμούς εντοπισμού και εξάλειψης αυτών των φαινομένων.
Στην παρούσα εργασία αναλύονται ορισμένοι τομείς που συμβάλλουν στην ενίσχυση των συγκρούσεων. Η έλλειψη επικοινωνίας , η έλλειψη αναγνώρισης των συναισθημάτων , η έλλειψη αυτοεκτίμησης και αυτοαντίληψης και η αδυναμία επίλυσης των συγκρούσεων λόγω έλλειψης γνώσης αποτελούν αυτούς τους τομείς.
Αναλύονται οι σκοποί και οι στόχοι των παραπάνω τομέων , οι τακτικές , οι δραστηριότητες και οι στρατηγικές που πρέπει να ακολουθούν οι γονείς , οι εκπαιδευτικοί , οι μαθητές και γενικότερα το εκπαιδευτικό σύστημα για την αντιμετώπιση της επιθετικότητας και των εχθρικών συμπεριφορών.
Οι συγκρούσεις είναι κάτι αναπόφευκτο μέσα σε έναν οργανισμό. Η αλληλεξάρτηση των μελών μιας ομάδας, η ασυμβατότητα των στόχων, η αβεβαιότητα, η έλλειψη κατανόησης και επικοινωνίας αποτελούν πηγές έντασης και συγκρούσεων. (Στειακάκης, Κατζός 2002).
The amount of children that appear to deal with behavior issues and, therefore are led to conflicts most of the times, has dramatically been increa over the last decades. This, in turn, leads inevitably to more complex and complicated problems within the family environment nowadays.Moreover, another thing that is observed is the lack of sensitilization on behalf of the teachers and partners as well as the detection mechanism of the problems mentioned before and, therefore, their elimination.In the present project, several fields that contribute to the reinforcement of the conflicts are thoroughly analyzed. Lack of communication, lack of recognition of emotions, lack of self confidence self perception and weakness in problem solving due to lack of knowledge, consist these fields.The purposes and the targets of the above mentioned fields, the tactics and the activities are analyzed, so that if parents, teachers and the educational system follow them, aggressiveness and hostile attitudes will be prevented. Conflicts are inevitable in an organization. The interdependence of team members, the incompatibility of goals, uncertainty, lack of understanding and communication are sources of tension and conflict. (Stiakakis, Katzos, 2002).