Ανιχνεύοντας τα ιχνογραφήματα των νηπίων
Abstract
Στην εργασία θα μας απασχολήσουν τα υλικά που παρέχονται στα παιδιά προσχολικής ηλικίας στο νηπιαγωγείο προκειμένου να εκφραστούν μέσω των εικαστικών, καθώς και τα αποτελέσματα που παράγονται με τη χρήση αυτών των υλικών. Θα παρουσιαστούν ορισμένες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σε τέσσερα νηπιαγωγεία της Φλώρινας, στις οποίες ο στόχος ήταν η εισαγωγή νέων εναλλακτικών εργαλείων και ο πειραματισμός μαζί τους. Σύμφωνα με τα έργα που θα παραχθούν από τα νήπια θα γίνει μια προσπάθεια να κατανοήσουμε τον εικαστικό τους λόγο. Μέσα από την προσπάθεια κατανόησης του εικαστικού λόγου των μικρών παιδιών θα γίνει περισσότερο αντιληπτή η σχέση της Γλώσσας με τα Εικαστικά. This paper is about the materials provided to preschool children at kindergarten so as to express themselves through arts and crafts as well as to analyze the results produced by using them. Some activities that took place in four kindergarten schools in Florina will be presented, whose goal was to introduce new alternative tools and experiment with them. According to the works produced by the toddlers there will be an attempt to understand their artistic way of expressing themselves. This endeavor to understand children’s way of expression through art will allow us to clearly see and realize the connection between language and arts and crafts.