dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία με θέμα: «Η διδακτική προσέγγιση του ελέγχου μεταβλητών για την κατανόηση φαινομένων τριβής από παιδιά προσχολικής ηλικίας» ανήκει στο χώρο της εκπαιδευτικής έρευνας και στηρίζεται στη μέθοδο του διδακτικού πειράματος.
Το διδακτικό πείραμα είναι μια διδακτική μέθοδος, η οποία είναι κατάλληλη για τη διδασκαλία Φυσικών Επιστημών στο επίπεδο προσχολικής ηλικίας, διότι βοηθάει τον εκπαιδευτικό να λαμβάνει υπόψη τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών και σύμφωνα με αυτές να σχεδιάζει, να αξιολογεί και να βελτιώνει τη διδασκαλία.
Η παρέμβαση που σχεδιάσαμε, σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν το φαινόμενο της τριβής, εφαρμόστηκε σε 29 παιδιά Νηπιαγωγείου (20 προνήπια και 9 νήπια). Τα παιδιά έλαβαν μέρος σε ημιδομημένες συνεντεύξεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ατομικά και εκτός τάξης την ώρα του διαλείμματος, των ελεύθερων δραστηριοτήτων, καθώς και την ώρα των οργανωμένων δραστηριοτήτων κατά το μήνα Μάρτιο του ακαδημαϊκού έτους 2018-2019.
Οι ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις αποτελούνταν από τρεις φάσεις. Στόχος της πρώτης φάσης ήταν η ανάδειξη ιδεών των μαθητών. Η δεύτερη φάση είχε ως στόχο την εισαγωγή και την ανακάλυψη της νέας γνώσης. Τέλος, η τρίτη φάση αποσκοπούσε στην αξιολόγηση της μάθησης και της παρέμβασης.
Από την έρευνα μας προέκυψαν τα παρακάτω αποτελέσματα. Βρέθηκε ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη μέθοδο ελέγχου μεταβλητών με επιτυχία για να διερευνήσουν το φαινόμενο της τριβής σε διαφορετικό επίπεδο το καθένα. Επίσης, φάνηκε ότι η χρήση της μεθόδου αυτής, με τη βαθμιαία αύξηση του αριθμού των μεταβλητών που καλούνται να διαπραγματευτούν τα παιδιά, μπορεί να βελτιώσει τις εξηγήσεις τους σχετικά με το φαινόμενο της τριβής. The present project with the theme “the teaching approach to checking variables for the understanding of phenomena of friction by preschool children” belongs to the field of educational research and is based on the method of the instructional experiment.
This teaching experiment is an instructional method, which is suitable for teaching science to preschool level, as it helps the teacher to take into consideration the alternative ideas of students and according to them, to plan, evaluate and improve the teaching process.
The intervention we designed, as far as the factors that affect the phenomenon of friction are concerned, was applied to 29 Kindergarten children (20 preKindergarten children and 9 Kindergarten children). The children participated in semi-structured interviews which took place individually and outside class during the school break, during their free-time activities as well as during their organized activities in March 2018-2019.
The individual, semi-structured interviews were composed of three stages. The aim of the first stage was to feature the students' ideas. The purpose of the second stage was to introduce and discover new knowledge. Finally, the goal of the third stage was to evaluate the learning process and intervene.
The following results became obvious from our research: It became clear that preschool children can successfully use the method of checking variables to look into the phenomenon of friction. Also, that this method, by gradually increasing its level of difficulty, can improve the explanations of children regarding the phenomenon of friction. | en_US |