Η Γυναικεία Παρουσία Στο Σύγχρονο Ελληνικό Και Αγγλικό Παιδικό Βιβλίο
Abstract
Η εργασία με τίτλο «Η Γυναικεία Παρουσία Στο Σύγχρονο Ελληνικό Και Αγγλικό Παιδικό Βιβλίο», αφορά μια ενδοσκόπηση στους κόλπους της σύγχρονης Παιδικής Λογοτεχνίας, με σκοπό την ανίχνευση της μορφής και της θέσης του γυναικείου αρχέτυπου, όπως παρουσιάζεται στα παιδιά μέσω παιδικών βιβλίων. Πιο συγκεκριμένα, αποσκοπείται η διερεύνηση των διαφορών που παρουσιάζονται στα παιδικά βιβλία της Ελλάδας και της Αγγλίας, - δυο χωρών με διαφορετικό πολιτισμικό κι αξιακό υπόβαθρο- ως προς την παρουσία και παρουσίαση του γυναικείου φύλου.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο προαναφερόμενος σκοπός, χρησιμοποιήθηκε δείγμα 12 βιβλίων, των οποίων αναλύθηκαν οι τίτλοι και το περιεχόμενο, συνδυαστικά με τις εικόνες. Ακολουθούν θεωρητικά συμπεράσματα και γραφικές αναπαραστάσεις, όπου διαφαίνεται η γυναικεία παρουσία στα βιβλία των δύο χωρών. Τέλος, παρατίθεται ένα εκπαιδευτικό πλάνο, το οποίο απευθύνεται στην εκπαιδευτική βαθμίδα του Νηπιαγωγείου. Το πλάνο αφορά τα δύο φύλα και τον κοινωνικό τους ρόλο και διεκπεραιώθηκε στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης της γράφουσας. The research entitled " Women’s Portrayal In Greek And English Contemporary Books For Children " deals with an endoscopy within contemporary children's literature, aiming at detecting the form and position of the female archaete, as shown to children through children's books. More specifically, the aim is to investigate the differences in the children's books of Greece and England - two countries with different cultural and political backgrounds - on the presence and presentation of women's sex.
In order to achieve the aforementioned purpose, a sample of 12 books was used, which analyzed the titles and the content, combined with the images. Here are theoretical conclusions and graphical representations, which show the female presence in the two countries' books. Finally, there is an educational plan, which is addressed to the educational level of the Kindergarten. The plan concerns both sexes and their social role and was dealt with in the context of the writing practice.