Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση δραστηριοτήτων διατροφικής εκπαίδευσης για το νηπιαγωγείο
Abstract
Η διατροφή στην παιδική ηλικία μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την μετέπειτα υγεία του ατόμου, καθώς και την ανάπτυξή του. Προϋπόθεση για την προαγωγή της υγείας του ατόμου είναι η διαμόρφωση μίας διατροφικής συνείδησης και η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής από μικρή ηλικία. Η παρούσα εργασία εξετάζει το ζήτημα της διατροφής στην προσχολική ηλικία. Ως οδηγός για σωστή διατροφή είναι η μεσογειακή διατροφική πυραμίδα. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων βασίστηκαν στην διατροφική πυραμίδα. Πιο συγκεκριμένα, εφαρμόζονταν για οκτώ ημέρες οργανωμένες δραστηριότητες για κάθε μία από τις κατηγορίες τροφών της διατροφικής πυραμίδας. Ακόμη, στην παρούσα εργασία αναλύεται η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων από τον εφαρμογή των δραστηριοτήτων. Στην έρευνα συμμετείχαν 18 παιδιά του 3ου Νηπιαγωγείου Φλώρινας και πραγματοποιήθηκε με ατομικές συνεντεύξεις πριν και μετά την εφαρμογή των δραστηριοτήτων. Τέλος, τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα, δείχνουν πως οι απόψεις και οι γνώσεις των παιδιών μετατοπίστηκαν σε μεγάλο βαθμό. Το πιο σημαντικό είναι πως οι απαντήσεις τους, μετά την παρέμβαση που μεσολάβησε, ήταν πιο κοντά σε σχέση με το πρότυπο της διατροφικής πυραμίδας που είδαμε και εξετάσαμε αναλυτικά.Diet in childhood can significantly affect the person's later health and development. A prerequisite for promoting a person's health is the formation of a nutritional consciousness and the adoption of a healthy lifestyle from an early age. This paper examines the issue of nutrition in preschool age. As a guide to proper nutrition, we also analyze the food pyramid. More specifically, activities were applied for eight days, each day for each of the food categories of the food pyramid. In this paper is also analyzed the research carried out to evaluate the learning outcomes from the implementation of the activities. 18 children from the 3rd Kindergarten of Florina participated in the study that were conducted with individual interviews before and after the implementation of the activities. The results of the survey revealed that the views and knowledge of the children have shifted greatly. Most importantly, their responses, after the intervention, were closer to the pattern of the dietary pyramid that we have seen and analyzed in detail.