Οι επικοινωνιακές και διαμεσολαβητικές τεχνικές του εκπαιδευτικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Abstract
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην επίλυση συγκρούσεων στο σχολικό χώρο, της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω της επικοινωνίας και της διαμεσολάβησης. Στις μέρες μας παρατηρείται να αυξάνονται συνεχώς φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού και βίας. Πολλά προγράμματα πρόληψης αυτών των καταστάσεων έχουν εφαρμοστεί κατά καιρούς, χωρίς να έχουν σημαντικά αποτελέσματα. Τα τελευταία χρόνια, μέσα από την διεθνή βιβλιογραφία, γίνεται λόγος για τα καινοτόμα προγράμματα επίλυσης συγκρούσεων και της σχολικής διαμεσολάβησης, που βασίζονται στις αρχές της κοινωνικής και επανορθωτικής δικαιοσύνης. Γίνεται, λοιπόν, βιβλιογραφική αναφορά στις τεχνικές της επικοινωνίας, οι οποίες αποτελούν την κινητήρια δύναμη για το επιθυμητό αποτέλεσμα, και στην αποσαφήνιση του όρου «διαμεσολάβηση». Επιπλέον, στην εργασία παρακολουθούμε και ενδεικτικές δραστηριότητες για την εκπαίδευση των διαμεσολαβητών στο σχολικό χώρο. The present paper refers to the resolution of conflicts in school space, primary education, through communication and mediation. Nowadays, there is a growing phenomenon of bullying and violence. Many prevention programs of these situations have been implemented from time to time, without any significant results. In recent years, through the international bibliography, there is talk of innovative conflict resolution and school mediation projects, based on the principles of social and remedial justice. There is therefore a bibliographic reference to communication techniques, which are the driving force for the desired outcome, and the clarification of the term ' mediation '. In addition, in the work we monitor and indicative activities for the education of mediators in the school area.