Συνταγματικά Κατοχυρωμένα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Τρόποι Κατανόησης και Εφαρμογής τους στην Εκπαίδευση
Abstract
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τα Δικαιώματα του Παιδιού – όπως αυτά ορίζονται από τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού – σε σχέση με την Εκπαίδευση. Στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται αναφορά στη βιβλιογραφία σχετικά με τα Δικαιώματα του ανθρώπου, αναλύεται το ιστορικό πλαίσιο εξέλιξής τους και διερευνάται η θέση των δικαιωμάτων στο ελληνικό κράτος. Στο δεύτερο μέρος, γίνεται αναφορά στα Συνταγματικά Κατοχυρωμένα Δικαιώματα του Παιδιού και τη θέση τους στην εκπαίδευση. Στο τρίτο μέρος, περιγράφεται η Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ΔΣΔΠ), ενώ το τέταρτο μέρος πραγματεύεται τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Εκπαίδευση, διερευνά το περιβάλλον των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Σχολείο, εντοπίζει τρόπους ένταξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο πρόγραμμα σπουδών και παραθέτει τις προϋποθέσεις για εκπαιδευτική εφαρμογή των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.This paper deals with the Rights of the Child - as defined by the International Convention on the Rights of the Child - in relation to Education. In the first part of the work, reference is made to the bibliography on human rights, the historical context of their evolution is analyzed and the position of the rights in the Greek state is explored. In the second part, reference is made to the Constitutional Rights of the Child and their place in education. The third part describes the European Convention on Human Rights (ECHR) and the International Convention on the Rights of the Child (DPA), while the fourth part deals with Human Rights in Education, explores the human rights environment in the school, identifies ways the inclusion of Human Rights in the curriculum and sets out the prerequisites for the educational implementation of Human Rights.