Εκπαιδευτική Ρομποτική για τη δημιουργία απτών προσομοιώσεων: ένας χώρος μικτής πραγματικότητας για την εκμάθηση του κύκλου της ημέρας / νύχτας
Abstract
Η διδασκαλία της Αστρονομίας ενισχύεται σε μεγάλο βαθμό από τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών, οι οποίες ενισχύουν την κριτική σκέψη, καθώς και τα κίνητρα των παιδιών για μάθηση. Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να μελετήσει και να αξιολογήσει ένα διδακτικό σενάριο, βασισμένο στη μεικτή πραγματικότητα και την Εκπαιδευτική Ρομποτική, για την εκμάθηση του φαινομένου του κύκλου της ημέρας / νύχτας. Οι συμμετέχοντες ήταν δεκαέξι (16) μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης από πέντε διαφορετικά Δημοτικά Σχολεία της Φλώρινας. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσα από ερωτηματολόγια, που συμπληρώθηκαν πριν και αμέσως μετά τη διεξαγωγή της παρέμβασης, από σύντομες αξιολογήσεις του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και από ημι – δομημένες συνεντεύξεις. Τα ευρήματα έδειξαν, ότι ένα παιχνίδι απτών προσομοιώσεων ενδέχεται να γίνει ένα στερεό υπόβαθρο, προκειμένου να μεταβιβαστεί αποτελεσματικά η νέα γνώση και να επαναξιολογηθεί η προϋπάρχουσα.Astronomy teaching is reinforced with the use of new technologies to a great extent. New Technologies enhance critical thinking as well as child motivation for learning. The purpose of this research was to study and assess a teaching scenario on the learning of the day/night cycle phenomenon, based on mixed reality and Educational Robotics. The participants were sixteen (16) primary school students (5th and 6th grade), from five (5) different schools in Florina. The data were collected by means of designed questionnaires, which were before and right after answered after the completion of short-term conducted educational assessments and semi-structured interviews. The findings showed that a tangible simulation game may become a solid background in order to tranfer knowledge and reassessed the previous one.