Συγκριτική προσέγγιση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Abstract
Περίληψη
Η αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικές ικανότητες και επαγγελματικές δεξιότητες είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες και πραγματικά απασχολούν την ακαδημαϊκή κοινότητα, ιδιαίτερα σήμερα, με τις προσπάθειες που καταβάλλονται για τη δημιουργία ενιαίου και σύγχρονου συστήματος εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σύμφωνα με το μοντέλο της Μπολόνια.
Στην παρούσα μελέτη, εξετάζονται πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών προσχολικής εκπαίδευσης από εννέα χώρες της Ε.Ε. και παρουσιάζονται τα ευρήματα αναφορικά με την επίδραση του μοντέλου της Μπολόνια στα συγκεκριμένα προγράμματα, με τα μοντέλα εκπαίδευσης που υιοθετούνται, με τις μεταβολές που έχουν λάβει χώρα στη διαχρονία της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης και με τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών που προωθούν τα μελετηθέντα προγράμματα.
Πρόκειται για μια προσπάθεια να αναδειχθούν ορισμένες από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης και να επιστήσει την προσοχή στις διαφαινόμενες επιπτώσεις στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και σε ολόκληρη την κοινωνία, από την υιοθέτηση εκπαιδευτικών μοντέλων της Ε.Ε.
Abstract
The initial teacher training for early childhood education, educational abilities and professional skills are very important factors and actually concern the academic community, especially today, with the efforts for a unified and modern training system for teachers according to the Bologna model.
In this study, we examined university curricula of preschool education of nine EU countries and presented the findings regarding the effect of the model of Bologna in the specific programs, the training models adopted, the changes have taken place through time of preschool teachers’ training and the skills that promoted of these programs.
It is an attempt to highlight some of the challenges facing the training of preschool teachers and to draw attention to the emerging impacts of the adoption of EU educational models.