Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων και Ιδιωτικότητα. Η προστασία δεδομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βάσει του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων 2016/679, γνωστού ως GDPR 2016/679
Abstract
Η έννοια της ιδιωτικότητας σε αρκετές χώρες παγκοσμίως έχει εξομοιωθεί με την έννοια των προσωπικών δεδομένων, καθώς οι πληροφορίες που προκύπτουν από το άτομο και αφορούν στο άτομο είναι προσωπικά, ιδιωτικά δεδομένα. Τι εννοούμε όμως όταν κάνουμε λόγο για ιδιωτικότητα; Μήπως πρόκειται για την προσπάθεια να αποκρύψουμε πτυχές της προσωπικής μας ζωής, ή πρόκειται για την ασφάλεια που αισθάνεται ο καθένας ότι δεν είναι υποκείμενο παρακολούθησης; Τα παραπάνω ερωτήματα εγείρουν ηθικά ζητήματα και αναμφίβολα χρήζουν σοβαρής αντιμετώπισης. Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων που τέθηκε σε εφαρμογή στα τέλη Μαΐου 2018 (ευρύτερα γνωστός ως GDPR 2016/679 – General Data Protection Regulation 2016/679) αντικαθιστώντας την Ευρωπαϊκή Οδηγία 95/46/ΕΚ, είναι ο νέος νόμος προστασίας δεδομένων που ισχύει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και προσαρμόζοντας την προστασία δεδομένων στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, προσπαθεί να διασφαλίσει ακόμη περισσότερο την ιδιωτικότητα και τα δεδομένα των πολιτών. Λαμβάνοντας υπόψη το νομικό πλαίσιο και τις παραπάνω σκέψεις αναδύεται ο σκοπός της παρούσας εργασίας. Αυτός είναι, μέσω ποιοτικής έρευνας, να διερευνήσει την εφαρμογή του GDPR 2016/679 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει τις αντιλήψεις, τις στάσεις και τα συναισθήματα των ανθρώπινων πόρων που απασχολούνται σε αυτήν ως διοικητικό προσωπικό, με την πεποίθηση ότι θα συμβάλει τελικά, στην ανάπτυξη του σχετικού προβληματισμού και στην Ελλάδα.The notion of privacy in several countries worldwide has been equated with the concept of personal data, as the information that comes from the individual and which concerns the individual, is personal, private data. But, what do we mean when we talk about privacy? Is it the attempt to hide aspects of our personal life, or is it the security that everyone feels when is not subject to monitoring? The above questions raise moral issues and undoubtedly need to be seriously addressed. The General Data Protection Regulation that came into force at the end of May 2018 (generally known as GDPR 2016/679 - General Data Protection Regulation 2016/679) replacing the European Directive 95/46/EC is the new data protection law applicable to European level, and adapting data protection to the needs of modern times, seeks to further safeguard privacy and citizens' data. Taking into account the legal framework and the above considerations emerges the purpose of this paper. This is, through qualitative research, to explore the application of GDPR 2016/679 to tertiary education and how it influences the attitudes, perceptions and feelings of human resources employed in it as administrative staff, in the belief that it will eventually contributes to the development of relevant concerns in Greece.