Το προφίλ του σύγχρονου εκπαιδευτικού έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο "το προφίλ του σύγχρονου εκπαιδευτικού, έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από τις κοινωνικό-πολιτικές συνθήκες", έχει ως σκοπό να εξετάσει την εκπαίδευση των ελλήνων εκπαιδευτικών από τα μέσα περίπου του 19ου αιώνα με την ίδρυση των πρώτων Διδασκαλείων έως και σήμερα, καθώς και τις συνθήκες που έχουν κάνει τον ρόλο του εκπαιδευτικού να θεωρείται πολυδιάστατος. Αναγράφεται η ίδρυση των Διδασκαλείων το 1834 με τον νόμο που καθόριζε την υποχρεωτική φοίτηση των παιδιών πρωτοσχολικής ηλικίας, έως και την παύση τους το 1933 με την ίδρυση των Παιδαγωγικών Ακαδημιών, όπου σκοπός της ίδρυσης αυτής ήταν η κατάργηση της δημοτικής γλώσσας η οποία σκόπευε προς τον δημοτικισμό με την εισαγωγή της καθαρεύουσας. Στην συνέχεια γίνεται αναφορά στην ίδρυση των Παιδαγωγικών Τμημάτων, καθώς στόχος της ήταν η αναβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου των υποψηφίων δασκάλων, αφού θεωρούνταν ελλιπές όπως επίσης και η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού, ο οποίος πέρα από την ιδιότητα του ως δάσκαλος ήταν αναγκαίο να διαθέτει διάφορους ρόλους, καθώς και εσωτερική γνώση. Τέλος γίνεται περιγραφεί στον ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτικού, ο οποίος πέρα από την παιδαγωγική και διδακτική του γνώση είναι σημαντικό να διαθέτει και πολυπολιτισμική καθώς πλέον η ελληνική κοινωνία του 21ου αιώνα έχει μετεξελιχθεί σε ένα χώρο προέλευσης διαφόρων ξένων εθνοτήτων με αποτέλεσμα ο εκπαιδευτικός να καθορίζεται ο κυριότερος παράγοντας που θα βοηθήσει τα παιδιά μέσα και έξω από το σχολικό περιβάλλον και θα συμβάλλει στην σωστή κοινωνικοποίηση τους με τον πιο αποτελεσματικότερο τρόπο.The present thesis titled "The Profile of a Modern Educator as it is Formed through the Socio-Political Conditions" aims to examine the education of Greek educators from approximately mid of 19th century with the establishment of the first educator until today, as well as the conditions that have made the role of the educator to be considered multidimensional. The founding of the educator in 1834 was stipulated by the law defining the obligatory attendance of the children of preschool age, until their cessation in 1933 with the establishment of the Pedagogical Academies, where the purpose of this founding was the abolition of the native language which it intended for primary schooling with the introduction of the katharon. Next, reference is made to the establishment of the Pedagogical Departments, as its aim was to upgrade the educational level of the candidate educator, as it was considered incomplete, as well as the creation of a educator who, in addition to being a teacher, had to have different roles, as well as internal knowledge. Finally it is described in the role of modern educator, in addition to his pedagogical and didactic knowledge, it is important to have multicultural as well as the Greek society of the 21st century has evolved into an area of origin of various foreign ethnicities, with the result that the teacher determines the main factor that will help the children in and out from the school environment and will contribute to their proper socialization in the most effective way.