Στρατηγικές εκμάθησης και διδασκαλία του λεξιλογίου μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας από μαθητές με δυσλεξία
Abstract
Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας ηταν η διερεύνηση των κατάλληλων στρατηγικών εκμάθησης και διδασκαλίας του λεξιλογίου μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας. Για τον σκοπό αυτό, μελετήθηκε η διεθνής βιβλιογραφία και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αναφορικά με το λεξιλόγιο και εφαρμόστηκαν οι στρατηγικές αυτές σε 5 μαθητές με δυσλεξία. Επιλέχτηκε η Πολυαισθητηριακή Μέθοδος καθώς αποδεικνύεται ότι είναι η πιο διαδεδομένη και χρησιμοποιημένη μέθοδος για τη διδασκαλία του λεξιλογίου μιας ξένης γλώσσας σε μαθητές με δυσλεξία καθώς διδάσκει στους μαθητές μέσω της ενεργοποίησης των αισθήσεων τους, δηλαδή οπτικά, ακουστικά και κιναισθητικά. Από τα αποτελέσματα φάνηκε πως μέσω της Πολυαισθητηριακής Μεθόδου, οι μαθητές καταλαβαίνουν και μαθαίνουν αποτελεσματικά το λεξιλόγιο μιας Γ2/ΞΓ. The main purpose of this study was to investigate the appropriate learning strategies and teaching of vocabulary of a Second/Foreign Language. Towards this goal, the relevant literature was reviewed and the difficulties regarding the vocabulary and strategies implemented in 5 students with dyslexia. The multisensory method was selected as proves to be the most widespread and used method for teaching the vocabulary of a foreign language to students with dyslexia as teaches students through the activation of the senses, i.e. visual, auditory and kinesthetic. The results showed that through multi-sensory concepts, students understand and effectively learn the vocabulary of a foreign language.