Προβλήματα συμπεριφοράς και εθνοπολιτισμική ετερότητα των μαθητών
Abstract
Στη σύγχρονη, πολυπολιτισμική μας κοινωνία η συνύπαρξη ομοεθνών μαθητών και μαθητών με εθνοπολιτισμική ετερότητα στο σχολικό χώρο μελετάται ως προς το ρόλο που αυτή διαδραματίζει στην εμφάνιση συμπεριφορών σχολικού εκφοβισμού. Η παρούσα μελέτη, συμβάλλοντας προς την κατεύθυνση αυτή, εστιάζει στην έκταση του φαινομένου της εκφοβιστικής συμπεριφοράς στον ελλαδικό σχολικό χώρο. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει τις απόψεις των άμεσων παρατηρητών του φαινομένου, των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μέσα, λοιπόν, από τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύεται ότι στο δημοτικό σχολείο το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας δεν είναι συχνό, καθώς οι σχέσεις μεταξύ ομοεθνών και αλλοεθνών μαθητών είναι κατά βάση φιλικές. Τέλος, οι πιο συνηθισμένες εκφάνσεις εκφοβισμού, με χαμηλές ωστόσο τιμές, αφορούν στη λεκτική καθώς και στη σωματική βία.In our modern, multicultural society, the coexistence of indigenous students and ethnocultural different students in school is being studied in order to examine the level of deviant behavior. The present study, contributing to the previous studies, focuses on the extent of the phenomenon of deviant behavior in Greek primary schools. In particular, it examines the opinions of the direct observers of the phenomenon, primary education teachers. Thus, research findings indicate that in elementary school the phenomenon of bullying is not frequent, as relations between indigenous and ethnocultural different students are mostly friendly. Finally, the most common forms of deviant behavior, though with low frequency, are related to verbal as well as physical violence.