Show simple item record

dc.contributor.authorΑναγνωστοπούλου, Ουρανία
dc.date.accessioned2016-06-03T07:16:23Z
dc.date.available2016-06-03T07:16:23Z
dc.date.issued2016-02-10
dc.identifier.other419 ΑΝΑ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/148
dc.description144 σ. Επιβλέπων Καθηγητής: Ιωάννης Μπέτσας Εξεταστική Επιτροπή: Σοφία Αυγητίδου, Ευθαλία Κωνσταντινίδουel_GR
dc.description.abstractΗ διερεύνηση των συνθηκών εργασίας και των παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν τα επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών αποτελεί βασικό ζήτημα στην προσπάθεια ανύψωσης της ποιότητας του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου κάθε κοινωνίας. Η έρευνα αυτή αξιοποιεί, μέσω συνεντεύξεων, τις προφορικές ιστορίες συνταξιούχων νηπιαγωγών που δραστηριοποιήθηκαν στο χώρο της εκπαίδευσης την περίοδο 1970-1990. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται η συσχέτιση της παιδαγωγικής και διδακτικής τους κατάρτισης με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους έργου και το βαθμό δυσαρέσκειας ή ικανοποίησης για το επάγγελμά τους, ο τρόπος με τον οποίο οι νηπιαγωγοί της συγκεκριμένης περιόδου προσεγγίζουν τον επαγγελματικό τους ρόλο σε σχέση με τους σκοπούς της εκπαίδευσης, μέσα στο πλαίσιο εμπειριών και διαπροσωπικών σχέσεων της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας φανερώνουν μέτρια έως υψηλά επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, σημαντικό παράγοντα της οποίας αποτελεί η φύση του επαγγέλματος τους και ακολούθως τα δημοσιοϋπαλληλικά χαρακτηριστικά του. Επίσης, προκύπτει η αντίληψη των νηπιαγωγών της περιόδου 1970-1990 σχετικά με την συμβολή της διδακτικής εμπειρίας ως ουσιαστικής παραμέτρου στην αποτελεσματικότητα του έργου του εκπαιδευτικού, έναντι της παιδαγωγικής κατάρτισης, όπως αυτή παρεχόταν από τους φορείς εκπαίδευσης και συνεχιζόμενης κατάρτισης. The investigation of the working conditions and the factors that affect teachers’ job satisfaction levels, is a key issue in the effort to elevate the offered educational work’s quality of every society. This research reclaims, through interviews, the oral histories of retired kindergarten teachers that have been active in the field of education during the period 1970-1990. More specifically, the correlation between the pedagogical and didactic training is associated with the efficiency of their educational work as well as the degree of either their dissatisfaction or satisfaction regarding their profession, the way in which the kindergarten teachers of this period manage to adapt their professional role with relation to the purposes of education within the context of interpersonal experiences and their career relationships. The findings of this survey show moderate to high levels of the teachers’ job satisfaction, a significant factor of which is the nature of their profession and subsequently the civil service features. In addition, an apparent perception of kindergarten teachers occurs, of the period between 1970-1990 regarding the contribution of the teaching experience as an essential parameter in the effectiveness of the educational work, towards teacher training, as provided by their education and continuing training providers.el_GR
dc.language.isootherel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel_GR
dc.subjectΕπαγγελματικός ρόλος εκπαιδευτικούel_GR
dc.subjectΔιδακτικές εμπειρίεςel_GR
dc.subjectΠροφορική ιστορίαel_GR
dc.subjectJob satisfactionel_GR
dc.subjectProfessional educational roleel_GR
dc.subjectTeaching experiencesel_GR
dc.subjectOral histroyel_GR
dc.titleΣυνθήκες εργασίας και διδακτικές πρακτικές Νηπιαγωγών στην περίοδο 1970-1990: μια προσέγγιση προφορικής ιστορίαςel_GR
dc.title.alternativeWorking conditions and teaching practices of kindergarten teachers in the period 1970-1990: an oral history approachel_GR
dc.typeOtherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record