Από τον Αρχαίο Μύθο στη Σύγχρονη Κινηματογραφική Σειρά: Η Περίπτωση του Ηρακλή
Abstract
Ο σκοπός της εκπόνησης αυτής της εργασίας είναι η κατανόηση γενικά της έννοιας του μύθου και της αρχαίας μυθολογίας αλλά και πιο συγκεκριμένα, του μύθου του Ηρακλή και αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο πραγματεύεται την έννοια του μύθου και της αρχαίας μυθολογίας όπως διατυπώνονται από επιστήμονες, καθώς, επίσης αναλύει και επαρκώς τον μύθο του Ηρακλή με τους άθλους του. Το δεύτερο κεφάλαιο εστιάζει στην ανάλυση και περιγραφή της κινηματογραφικής σειράς η οποία προβαλλόταν στους τηλεοπτικούς μας δέκτες από το 1995 έως το 1999. Ακόμα, αναφέρεται και στο συμβολισμό του Ηρακλή. Το τρίτο κεφάλαιο αποτελείται από έναν πίνακα που περιλαμβάνει μία ανάλυση κειμένου με τις αντιπαραθέσεις που προκύπτουν από τις διαφορές αλλά και τις ομοιότητες ανάμεσα στον μύθο και την κινηματογραφική σειρά. Το τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο τονίζει την σημασία του μύθου του Ηρακλή στην εκπαίδευση σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου (ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ). Σε αυτό περιγράφονται δραστηριότητες που πραγματοποιούνται κατά την οργάνωση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος στο Νηπιαγωγείο, όσον αφορά την κατανόηση του μύθου του Ηρακλή προς τα παιδιά και την βιωματική τους επαφή με το μύθο αυτό. Τέλος, καταγράφονται και οι παρατηρήσεις από όλη συνολικά την πτυχιακή εργασία. Υπάρχουν και παραρτήματα που περιέχουν ενδεικτικές εικόνες από τους άθλους του Ηρακλή. The purpose of this project is to understand the concept of myth and ancient mythology and specifically the myth of Hercules. This project includes 3 chapters. The first chapter is about myth and ancient mythology according to different scientists. Moreover, it explicates the myth of Hercules and his twelve achievements in detail. The second chapter focuses on the analysis and the description of the cinematic show of Hercules, which had been screened many times on greek TV from 1995 to 1999. It gives information about what Hercules symbolizes in our greek mythology too. The last chapter points out the meaning of the myth of Hercules in education according to a Cross Thematic Curiculum Framework for Compulsory Education in Kindergarten Diathematikon Programma. In this chapter are described the activities during an educational program in kindergarten, which focuses on now the children can understand the myth of Hercules and how they contact with the myth. At last, there are observations and conclusions of the project. There are also, annexes related to indicative images of the myth of Hercules and other important points of this project.