Αντιλήψεις Νηπιαγωγών για τα μικροσκοπικά μεγέθη, τη νανοτεχνολογία και τη διδασκαλία τους
Abstract
Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σχετικά με τα μικροσκοπικά μεγέθη, τη νανοτεχνολογία και τη διδασκαλία τους στο νηπιαγωγείο, καθώς επίσης και οι γνώσεις τους για το διερευνητικό μοντέλο μάθησης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγιο κλειστών και ανοιχτών ερωτήσεων, σε 50 νηπιαγωγούς του Ν. Θεσσαλονίκης, το χρονικό διάστημα Μάιος-Οκτώβριος 2014. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η πλειοψηφία είναι ενημερωμένη σχετικά με τη νανοτεχνολογία και τις εφαρμογές της και έχει την ικανότητα να εντάξει τα μικροσκοπικά μεγέθη στη διδασκαλία της στο νηπιαγωγείο. Επίσης, η πλειοψηφία δήλωσε ότι γνωρίζει και χρησιμοποιεί το διερευνητικό μοντέλο μάθησης, ωστόσο τα περισσότερα σχέδια διδασκαλίας που παρουσιάστηκαν δεν στηρίζονταν στις αρχές της διερεύνησης.
This study aims to investigate the perceptions held by preschool education teachers concerning microscopic sizes, nanotechnology and the teaching of the above in the kindergarten, as well as the knowledge about inquiry based learning. The study was held through a questionnaire, with both closed and open questions, in 50 kindergarten teachers of Thessaloniki during the period of time between May and October 2014. The results show that the majority is aware of nanotechnology and its applications and the ability to introduce microscopic sizes in the classroom. The majority also states that knows and uses the inquiry based learning method but most of the lesson plans that were designed were not based on the principles of inquiry.