Η χρήση εργαλείων δυναµικής γεωµετρίας στην κατανόηση ιδιοτήτων των τετραπλεύρων από µαθητές Λυκείου
Abstract
Η παρούσα εργασία διερευνά την αποτελεσµατικότητα της χρήσης εργαλείων
δυναµικής γεωµετρίας, όπως είναι το λογισµικό Geogebra, σε σχέση µε τη χρήση
παραδοσιακών εργαλείων (χάρακας, γνώµονας, µοιρογνωµόνιο και διαβήτης) για την
κατανόηση των ιδιοτήτων και των σχέσεων των τετραπλεύρων και για την επίλυση
γεωµετρικών προβληµάτων. Στην έρευνα συµµετέχουν 16 µαλητές της Α΄ Λυκείου, οι οποίοι χωρίζονται σε 2 οµάδες από 4 ζευγάρια µαλητών η κάλε µία. Η 1η οµάδα χρησιµοποιεί το λογισµικό και η 2η οµάδα τα παραδοσιακά εργαλεία. ∆ίνονται στους
µαλητές φύλλα εργασίας, προκειµένου να εργαστούν οι µισοί χρησιµοποιώντας το
περιβάλλον δυναµικής γεωµετρίας και οι υπόλοιποι τα παραδοσιακά εργαλεία. Οι
δραστηριότητες περιλαµβάνουν κατασκευές, εύρεση ειδών τετραπλεύρων,
γεωµετρικά προβλήµατα και ερωτήσεις σχετικές µε την κατανόηση των ιδιοτήτων και
των σχέσεων µεταξύ των τετραπλεύρων. Τα αποτελέσµατα της έρευνας έδειξαν ότι οι
µαλητές που εργάστηκαν µε το λογισµικό κατανόησαν καλύτερα τις ιδιότητες και τις
σχέσεις των τετραπλεύρων και έλυσαν µε µεγαλύτερη ευχέρεια τα γεωµετρικά
προβλήµατα.The present work investigates the effectiveness of using dynamic geometry tools such
as Geogebra software in relation to the use of traditional tools such as ruler triangle,
protractor and diabetes to understand the properties and relationships of quadrilateral
and solving geometrical problems. There are 16 students in the 1st grade of high
school who are divided into 2 groups of 4 pairs of students each. The first group uses
software and the second group uses traditional tools. The worksheets given to the
students in order half of them to work using the dynamic geometry environment and
the rest using traditional tools. Activities include constructions, finding species
quadrilateral geometrical problems, and questions about understanding quadrilateral
properties and relationships. The results of the study show that students working with
software have more understanding of quadrilateral properties and relationships and
can solve geometric problems more easily