Καθολικός σχεδιασμός για τη μάθηση και προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις: πρόταση προσαρμογής του σχολικού εγχειριδίου των Μαθηματικών Γ' Λυκείου
Abstract
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη μεταγραφή μιας διδακτικής ενότητας του σχολικού βιβλίου «Μαθηματικά Γ’ Λυκείου» σύμφωνα με τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση. Αφού μελετηθεί εκτενώς το θεωρητικό υπόβαθρο του μοντέλου, αναλύεται και αξιολογείται το υπάρχον έντυπο και ψηφιακό διδακτικό υλικό, ερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών με σκοπό να αναδειχθούν οι δυσκολίες διδασκαλίας με αυτό και από τα πορίσματα προκύπτει η πρόταση προσαρμογής του. Πρόκειται για μια συμβολή στην έρευνα της διδακτικής των Μαθηματικών, προκειμένου οι μαθητές με δυσκολίες μάθησης, ανεξαρτήτως αιτιολογίας, αξιοποιώντας τις αξίες του Καθολικού Σχεδιασμού, να αποκτήσουν ίση και ουσιαστική πρόσβαση στη γνώση, στην κατανόηση των Μαθηματικών και στην προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις.This thesis presents a new version of one unit of the High School textbook “Mathematics for senior High School students” which is presently being used in Greek Educational System to prepare candidates for the Panhellenic University entrance exams. This version is based on the theory behind the Universal Design for Learning, the evaluation of original text and e-book and the analysis and the analysis of the findings of a questionnaire given to High School teachers using the text in order to highlight the difficulties encountered when teaching students with difficulties of learning. This thesis is a contribution to the research of teaching mathematics, utilizing the values of Universal Design, so that students with difficulties in learning, regardless of the reason, gain equal and essential access to knowledge, understanding of mathematical concepts as well as preparation for the Panhellenic University entrance exams.