Οι Προσδοκίες και ο Βαθμός Ικανοποίησης των Γονέων από το Σχολείο
Abstract
Η συγκεκριμένη εργασία αναφέρεται στις προσδοκίες και στο βαθμό ικανοποίησής των γονέων από το σχολείο. Για την επιλογή της κατάλληλης ερευνητικής μεθόδου για την προσέγγιση του συγκεκριμένου κοινωνικού φαινομένου επιλέχθηκε η ποιοτική έρευνα. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας φανερώνουν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των μαθητών, τις προσδοκίες των γονέων αλλά και τις απαιτήσεις τους, τις ευαισθησίες τους απέναντι στο εκπαιδευτικό περιβάλλον και τις εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης που προτιμούν να έχουν τα παιδιά τους στα σχολεία. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι περισσότεροι γονείς που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι θεωρούν για το παιδί τους επιτυχία να είναι κοινωνικό, συνεπής, καλός μαθητής ή καλή μαθήτρια και ευγενικό. Η πλειονότητα των γονέων δήλωσε ότι συμμετέχει εθελοντικά σε διάφορες δραστηριότητες του σχολείου. Επιπρόσθετα, οι περισσότεροι γονείς βλέπουν ότι τα παιδιά τους έχουν αλλάξει συμπεριφορά, με την πάροδο του χρόνου έχουν γίνει πιο κοινωνικά, δημιουργούν πιο εύκολα φιλίες και εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα συμφώνησαν ότι οι παράγοντες που καθιστούν σημαντική την επικοινωνία ανάμεσα στην οικογένεια και στο σχολείο είναι η καλή συνεργασία των δύο πλευρών, ο κοινός στόχος που είναι το παιδί, δηλαδή να είναι χαρισματικό, κοινωνικό και ευγενικό. Τέλος, οι περισσότεροι γονείς δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα στο σχολείο, όπως για παράδειγμα με τη συμπεριφορά μερικών παιδιών απέναντι στα παιδιά τους, με το εκπαιδευτικό σύστημα, με τη συμπεριφορά μερικών εκπαιδευτικών και διευθυντών. Βάσει των ευρημάτων της έρευνας, έγιναν προτάσεις που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα (γονείς, εκπαιδευτικούς, Δ.Σ., διευθυντικά στελέχη) για τη λειτουργία καλών και αποδοτικών σχέσεων μεταξύ όλων των αρμοδίων. Οι προτάσεις αφορούν κυρίως την ανάγκη για περαιτέρω εξέταση του προφίλ του γονέα, των παιδιών αλλά και του σχολείου καθώς επίσης, την εφαρμογή σχεδίων που θα ενθαρρύνουν την αποτελεσματική διοίκηση των σχολείων.This research deals with the expectations and the degree of parents' satisfaction with school. Qualitative research was chosen to select the appropriate research method for approaching this particular social phenomenon. The results of the present study reveal the characteristics of students, their parents' expectations and requirements, their sensitivities to the educational environment, and the alternative forms of education that their children prefer to have in school. The results of the survey showed that most of the parents who participated in the survey stated that they consider their child to be social, consistent, a good student and kind. The majority of parents said they volunteered for various activities at the school. In addition, most parents find that their children have changed behavior over the years, have become more social, make friendships easier and express their opinion freely. The research participants agreed that the factors that make communication between the family and the school important are the good cooperation of the two sides, the common goal being the child, that is, to be charismatic, social and kind. Finally, most parents reported having problems at school, such as the behavior of some children towards their child, the education system, the behavior of some teachers and principals. Based on the findings of the research, suggestions were made to the educational community (parents, teachers, board, and executives) for good and efficient relationships among all stakeholders. The proposals mainly address the need for further consideration of the profile of the parent, children and the school as well as the implementation of projects to encourage effective school management.