Η ανάπτυξη πιθανολογικής σκέψης, με την χρήση ΤΠΕ (Ψηφιακής Αφήγησης) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Abstract
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας επηρέασε και τον χώρο της εκπαίδευσης. Η είσοδος των ΤΠΕ στον χώρο της εκπαίδευσης δημιούργησε καινούργιες μεθόδους και πρακτικές διδασκαλίας. Η ψηφιακή αφήγηση είναι μέρος αυτών των πρακτικών.
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην ανάπτυξη της πιθανολογικής σκέψης μέσω της ψηφιακής αφήγησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα έγινε έρευνα σε δείγμα 20 μαθητών της Ε’ Τάξης, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο ανοιχτού τύπου. H παρούσα έρευνα υλοποιήθηκε μέσω της ψηφιακής αφήγησης (Digital Story Telling) παρουσιάζοντας μία ιστορία με παιγνιώδη τρόπο, στην οποία οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με έξι πιθανολογικές καταστάσεις που διαδραματίζονται στην ιστορία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί η πιθανολογική σκέψη των μαθητών, δηλαδή με ποιόν τρόπο την προσεγγίζουν και την αιτιολογούν, καθώς και αν η χρήση της ψηφιακής αφήγησης συμβάλει θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα αποτελέσματα των μαθητών στα πιθανολογικά ερωτήματα που τους τέθηκαν ήταν ιδιαιτέρα ενθαρρυντικά, ως προς την ανάπτυξη της πιθανολογικής σκέψης, ήδη από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.The rapid development of technology has also affected the area of education. The introduction of ICT in the field of education has created new teaching methods and practices. Digital storytelling is part of these teaching practices.
This project deals with the development of probabilistic thinking through digital storytelling in primary education. Specifically, a survey was conducted in which a sample of 20 fifth-grade students was asked to complete an open-ended questionnaire. The present research was implemented through digital storytelling, presenting a story in a playful way, in which students are confronted with six probabilistic situations that occur in the story. The purpose of the present study was to investigate the students' probabilistic thinking, that is, how they approach and justify it, and whether the use of digital storytelling contributes positively to the educational process. The students' results on the probabilistic questions asked were particularly encouraging, as far as probabilistic method is concerned, already from primary educatio