Η οργανωσιακή κουλτούρα στα Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια. Η περίπτωση των εκπαιδευτικών μονάδων της Δυτικής Μακεδονίας
Abstract
Εισαγωγή : Η κατανόηση της οργανωσιακής κουλτούρας στην εκπαίδευση είναι σημαντική για τους εκπαιδευτικούς , τους μαθητές και τον οργανισμό γενικότερα. Επιπλέον , η κατανόηση της οργανωσιακής κουλτούρας θα βοηθήσει τους διαχειριστές να εντοπίσουν και να επιλύσουν πιθανές συγκρούσεις και να διαχειριστούν την αλλαγή πιο αποτελεσματικά και αποτελεσματικά. Όπως και σε άλλους οργανισμούς , η σημασία της οργανωσιακής κουλτούρας στα ιδρύματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι κρίσιμη. Για το λόγο αυτό , αποφασίστηκε η παρούσα εργασία να επικεντρωθεί στη μελέτη της οργανωσιακής κουλτούρας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα στα Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια.
Σκοπός : Σκοπός της έρευνας που πραγματοποιείται στα πλαίσια της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση και η καταγραφή των απόψεών των εκπαιδευτικών και Διευθυντών / τριών σε Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια για θέματα που αφορούν στο σχολείο που εργάζονται , προκειμένου να διερευνηθεί η επικρατούσα σχολική κουλτούρα στο σχολικό περιβάλλον.
Μεθοδολογία : πραγματοποιήθηκε πρωτογενής ποσοτική έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου 40 ερωτήσεων. Το δείγμα αποτελούνταν από 202 εκπαιδευτικούς Τεχνικών Επαγγελματικών Λυκείων της Δυτικής Μακεδονίας.
Αποτελέσματα : Οι απόψεις που θεωρήθηκαν ως οι πιο σημαντικές από τους εκπαιδευτικούς ήταν η αμοιβαία κατανόηση ( Μ.Ο. 4 , 5025) , η ασφάλεια ( Μ.Ο. 4 , 4455) , η παροχή βοήθειας ( Μ.Ο. 4 , 500) , η αποτελεσματικότητα ( Μ.Ο. 4 , 4604) , η αποδοτικότητα ( Μ.Ο. 4 , 4307) , η αμοιβαία εμπιστοσύνη ( Μ.Ο. 4 , 4802) , η συνεργασία ( Μ.Ο. 4 , 5891) , η συνέπεια ( Μ.Ο. 4 , 4455) , η ευχάριστη ατμόσφαιρα ( Μ.Ο. 4 , 500) , η επάρκεια ( γνώσης ) ( Μ.Ο. 4 , 5446 ) , το υψηλό ηθικό ( Μ.Ο. 4 , 4554) , η αλληλεγγύη ( Μ.Ο. 4 , 4900) και η παραγωγικότητα (Μ.Ο. 4 , 4208 ).
Συμπεράσματα : Συνολικά , προκύπτουν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά συμπεράσματα για την σχολική κουλτούρα της συγκεκριμένης περιοχής που διερευνήθηκε. Introduction : Understanding organizational culture in education is important for teachers , students and the organization at large. In addition , understanding the organizational culture will help managers identify and resolve potential conflicts and manage change more effectively and efficiently. As in other organizations , the importance of organizational culture in secondary education is crucial. For this reason, it was decided to focus on the study of organizational culture in secondary education, in particular Technical Vocational High Schools.
Purpose : The purpose of this research is to investigate and record the views of teachers and principals in Technical Vocational High Schools on issues related to the school they work in order to explore the prevailing school culture in the school environment.
Methodology : Primary quantitative research was carried out using a 40 - question questionnaire. The sample consisted of 202 teachers of Technical High Schools in Western Macedonia.
Results : The views that were considered most important by the teachers were mutual understanding ( Av. 4 , 5025 ) , safety ( Av. 4 , 4455 ) , Assistance ( Av. 4 , 500 ) , efficiency ( avg. 4 , 4604 ) , efficiency ( avg. 4 , 4307 ) , mutual trust ( avg. 4 , 4802 ) , collaboration ( avg. 4 , 5891 ) , consistency ( avg. 4 , 4455 ) , pleasant atmosphere ( avg. 4 , 500 ) , proficiency ( avg. ) ( avg. 4 , 5446 ) , high morale ( avg. 4 , 4554 ) , solidarity ( average 4 , 4900 ) and productivity ( average 4 , 4208 ).
Conclusions : Overall , there are very encouraging findings about the school culture of the particular area investigated