Διερεύνηση των μαθησιακών παρεμβάσεων που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στη β' δημοτικού
Abstract
Η παρούσα εργασία είχε ως σκοπό να διερευνήσει τις μαθησιακές παρεμβάσεις που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στη Β΄ τάξη του Δημοτικού. Πιο αναλυτικά, η έρευνα στόχευε να συλλέξει στοιχεία για τους συμμετέχοντες, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς (ηλικία, χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας, επιμόρφωση), το πλαίσιο εργασίας τους (υποδομές, συνεργασία με συναδέλφους και γονείς) αλλά και τις ανάγκες (διδακτικός χρόνος, επιμόρφωση, υποστήριξη από τα Κ.Ε.Σ.Υ. ή το συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, εποπτικά μέσα και υλικά) που έχουν οι ίδιοι, προκειμένου να στηρίξουν αποτελεσματικότερα τα παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
Η έρευνα που διενεργήθηκε ήταν ποσοτική, καθώς η ερευνήτρια αποσκοπούσε να αντλήσει πληροφορίες για τις μαθησιακές παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών στη Β΄ Δημοτικού σε παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι συμμετέχοντες επιλέχθηκαν με την μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου, το οποίο αποτελούνταν από δομημένες ερωτήσεις. Με βάση τα αποτελέσματα, όλοι οι συμμετέχοντες έχουν κάποιου είδους επιμόρφωση αναφορικά με τις Μαθησιακές Δυσκολίες, αξιοποιούν σε μεγάλο βαθμό διαφοροποιημένη ή εξατομικευμένη διδασκαλία και τις ΤΠΕ και θεωρούν ως βασική τους ανάγκη την χρήση κατάλληλων εποπτικών μέσων και υλικών, με στόχο να στηρίξουν πιο αποτελεσματικά τους μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. This work was intended to explore the learning interventions that teachers apply to students with Special Learning Disabilities in the second grade of primary school. In more detail, the research aimed to collect data on participants, i.e. teachers (age, years of educational service, training), their frame of work (infrastructure, cooperation with colleagues and parents) and also the needs (teaching time, training, support from the K.E.S.Y. or the educational project coordinator, supervisory instruments and materials) that they have themselves, in order to support more effectively children with Special Learning Disabilities.
The research carried out was quantitative, as the researcher aimed to learn about the learning interventions of teachers in the second grade in children with Special Learning Disabilities. The participants were selected using the random sampling method. The data was collected by completing a questionnaire, which consisted of structured questions. Based on the results, all participants have some kind of training in learning disabilities, make extensive use of differentiated or personalized teaching and ICT and consider as their basic need the use of appropriate supervisory tools and materials, in order to support students with Special Learning Disabilities more effectively.