Επαγγελματική Ικανοποίηση των Εκπαιδευτικών της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης
Abstract
Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε το επίπεδο επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης καθώς και η επιρροή των δημογραφικών χαρακτηριστικών τους (φύλο, ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, χρόνια υπηρεσίας ) σε αυτή. Στην έρευνα συμμετείχαν 188 εκπαιδευτικοί γυμνασίων και λυκείων. Ταυτόχρονα μελετήθηκε η επίδραση της σωματικής άσκησης, καθώς και η επίδραση της υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο Καταγραφής Ικανοποίησης Εργαζομένων ESI (Employee Satisfaction Inventory) των Koustelios και Bagiatis. Τα αποτελέσματα αποτυπώνουν υψηλά επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης για τους εκπαιδευτικούς. Η έρευνα επίσης αποκάλυψε ότι οι εκπαιδευτικοί που γυμνάζονται καθημερινά ή που υλοποίησαν εκπαιδευτικά προγράμματα, παρουσιάζουν υψηλότερες τιμές ικανοποίησης από την φύση της εργασίας τους σε σχέση με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους. In the present work, the level of professional satisfaction of secondary school teachers of the Kozani Regional Unit as well as the influence of their demographic characteristics (gender, age, marital status, years of service) were investigated. 188 high school and high school teachers participated in the research. At the same time, the effect of physical exercise was studied, as well as the effect of the implementation of educational programs on the professional satisfaction of teachers. Koustelios and Bagiatis' ESI (Employee Satisfaction Inventory) Employee Satisfaction Registration Questionnaire was used. The results show high-levels of job satisfaction for teachers. The study also found that teachers who exercised daily or who implemented educational programs had higher satisfaction rates by the nature of their work than their other colleagues.