Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για την καινοτομία στη σχολική καθημερινότητα: Μια μελέτη στο πλαίσιο της κοινωνικής ψυχολογίας του λόγου
Abstract
Η συγκεκριμένη εργασία μελετάει τους τρόπους που οι εκπαιδευτικοί κατανοούν την έννοια της καινοτομίας στη σχολική καθημερινότητα και την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε αρχικό στάδιο, αναλύεται η έννοια της επικοινωνίας και της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα σχολεία. Αναλύεται τόσο το εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και οι εκπαιδευτικές διαδικασίες. Για την ανάλυση του θέματος της παρούσας εργασίας, δηλαδή την καινοτομία στην εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε μια ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις, στην οποία συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί. Η έρευνα έδειξε πως οι εκπαιδευτικοί έχουν επίγνωση σχετικά με τις καινοτομίες αλλά και προτάσεις σχετικά με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Όλοι οι συμμετέχοντες έχουν εφαρμόσει καινοτομίες γι’ αυτό και είχαν πείρα πάνω στο θέμα. This work examines and analyzes the concept of innovation in school everyday life and the educational process. At an early stage, the concept of communication and the educational process in schools is analyzed. Both the teaching staff and the educational processes are analyzed. In order to analyze the topic of the present work, namely innovation in education, a qualitative research was conducted, involving 10 teachers. Research has shown that teachers are aware of innovations and suggestions for changes that need to be made. All participants have implemented innovations for this and have had experience in the subject.