Η ενσυναίσθηση και η διαχείριση του θυμού σε μαθητές δημοτικού σχολείου
Abstract
Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες έρευνες που αφορούν στην εκπαίδευση μελετούν την ηθική ανάπτυξη, ενώ κυριαρχεί το ενδιαφέρον για την ενσυναίσθηση που φέρουν οι μαθητές. Από την άλλη μεριά, ο θυμός σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες είναι συχνό φαινόμενο και επηρεάζει τις σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξεταστεί η σχέση μεταξύ της ενσυναίσθησης και της διαχείρισης του θυμού σε μαθητές δημοτικού σχολείου. 99 μαθητές από δημοτικά σχολεία της Αθήνας και της Φλώρινας συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από τις κλίμακες Basic Empathy Scale (BES;Jolliffe&Farrington, 2006) και Behavioral Anger Response Questionnaire (BARQ; Linden, Hogan, &Rutledge, 2003).Όπως ήταν αναμενόμενο, τα παιδιά με την υψηλότερη ενσυναίσθηση διαχειρίζονταν με πιο λειτουργικούς τρόπους το θυμό τους. Τα ευρήματα είναι σημαντικά για το ρόλο της ενσυναίσθησης στον τρόπο διαχείρισης του θυμού και προτείνουν τη σημασία των συναισθηματικών παραγόντων στη συμπεριφορά των παιδιών. In recent years, many research on education have been studying moral development, and there is a lot of interest in students' empathy. On the other hand, anger in these age groups is very common and affects children's relationships. The purpose of this study was to examinethe relationship between children’s empathyand anger. 99 elementary school students fromAthens and Florina completed a questionnaire consisted of Basic Empathy Scale (BES; Jolliffe& Farrington, 2006) and, Behavioral Anger Response Questionnaire (BARQ; Linden, Hogan, & Rutledge, 2003). Asexpected, more empathic children used more effective ways of anger management. Findings differentiate the contribution of empathy in anger management, suggesting the importance of emotional components forchildren’sbehaviours.