Συλλογή έργων νεότερης νεοελληνικής ζωγραφικής Λάζαρου Αποστολίδη του Ιατρού, Κοζάνη
Abstract
Η παρούσα μελέτη, που διεξήχθη στο πλαίσιο πτυχιακής εργασίας με θέμα «Συλλογή έργων νεότερης ελληνικής ζωγραφικής Λάζαρου Αποστολίδη του Ιατρού, Κοζάνη», περιλαμβάνει το ερευνητικό υλικό, ήτοι ένα μικρό δείγμα έργων από τη συλλογή του συλλέκτη, σε συνδυασμό με την πλήρη ανάλυση του κάθε πίνακα και αναφέρεται στην μέθοδο συλλογής του υλικού, δηλαδή την συνέντευξη. Επιπλέον, με την ίδια μέθοδο συλλέχθηκαν και οι πληροφορίες για το βιογραφικό του κ. Αποστολίδη, καθώς και για τη δημιουργία της συλλογής του. Ένα μικρό μέρος της εργασίας αναφέρεται εν συντομία στα βιογραφικά των καλλιτεχνών. Στη μελέτη συμπεριλαμβάνεται και η σημειωτική μέθοδος ανάλυσης των έργων τέχνης, μία μέθοδος η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της ποιοτικής ερμηνευτικής παράδοσης και τη θεωρία της συμβολικής κοινωνικής διάδρασης. Το αποτέλεσμα της μελετητικής διερεύνησης είναι το συμπέρασμα ότι ο συλλέκτης δεν επιλέγει τα έργα με βάση το θέμα ή την τεχνοτροπία, αλλά βασίζεται σε αμιγώς προσωπικά κριτήρια, με βασικότερο όλων τα έργα να είναι παραστατικά και αφηρημένα.The subject of this paper, written in the context of my degree thesis, is “The Collection of Paintings by Modern Greek Painters, belonging to Lazaros Apostolides, in Kozani”. The paper presents the object of the thesis, i.e. a small sample of the artworks of the collection. For each painting presented, there is a brief analysis included, as well as the method of collecting the material, which was by interview. The personal information and bio of Mr. Apostolides’ was also gathered by interview. Part of the paper is dedicated to the artists’ bios. The study contains the semiotic method of artwork analysis, a process that is part of the qualitative interpretative tradition and of the notion of symbolic social interaction. The outcome of the study boils down to the conclusion that the collector does not select artwork based on their subject or style. On the contrary, he is guided by solely personal standards, of which the most important by far is that the paintings are depictive and abstract.