Διαθεματική Σύνδεση της Γνώσης στο αναλυτικό πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης
Abstract
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η διαθεματική σύνδεση της γνώσης στο αναλυτικό πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο της διαθεματικότητας, η γνώση δεν οργανώνεται σε ξεχωριστά σχολικά μαθήματα, αλλά αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο, καθιστώντας μία εκπαιδευτική προσέγγιση που αποσκοπεί στην ενιαιοποίηση της γνώσης και στον διερευνητικό και βιωματικό τρόπο διδασκαλίας. Η διαθεματικότητα εισάχθηκε στην ελληνική εκπαίδευση το 2003 μέσω του θεσμοθετημένου Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ). Στο πλαίσιο του, πραγματοποιείται συνδυαστική διδασκαλία των γνωστικών ενοτήτων της γλώσσας, των μαθηματικών, της μελέτης περιβάλλοντος, της έκφρασης – δημιουργίας και της πληροφορικής. Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζονται δραστηριότητες που εφάρμοσε η ερευνήτρια σε ολοήμερο νηπιαγωγείο, μέσω της διαθεματικής προσέγγισης.The subject of this work is the interdisciplinary connection of knowledge in the curriculum of pre-school education. In the context of interdisciplinarity, knowledge is not organized in separate school subjects, but constitutes a single whole, making it an educational approach that aims at unifying knowledge and the exploratory and experiential way of teaching. Interdisciplinarity was introduced into Greek education in 2003 through the institutionalized Interdisciplinary Unified Curriculum Framework (DEPPS). In its context, a combined teaching of the cognitive units of language, mathematics, environmental study, expression - creation and informatics is carried out. In the present work, the researcher's activities are presented in an all-day kindergarten, through the interdisciplinary approach.