dc.description.abstract | Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας θα αναφερθούμε στις μαθησιακές δυσκολίες που αποτελούν έναν όρο που απασχολεί τόσο την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών. Σκοπός της εργασίας είναι να αναλύσουμε τις μαθησιακές δυσκολίες στις μέρες μας και η ανάδειξη της τέχνης ως μέσο αντιμετώπισης των δυσκολιών αυτών.
Στο πρώτο και θεωρητικό μέρος, γίνεται μια προσπάθεια να αναλύσουμε τον ορισμό, τα είδη , τα αίτια , τα συμπτώματα και ότι αφορά γενικότερα με τις μαθησιακές δυσκολίες. Ειδική αναφορά γίνεται, στη δυσγραφία καθώς και στη δυσορθογραφία. Τι είναι, την κλινική τους εικόνα, αλλά και την αντιμετώπιση τους.
Στην συνέχεια αναφερόμαστε στην χρησιμότητα των τεχνών στην μάθηση του ατόμου από την προσχολική ηλικία αλλά και στην βοήθεια της στα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Η εικαστική θεραπεία είναι μια μορφή ψυχοθεραπείας που χρησιμοποιεί τα μέσα τέχνης ως τον κύριο τρόπο επικοινωνίας και βασίζεται στην αρχή ότι η κατοχή δεξιοτήτων και εμπειρίας στην τέχνη δεν αποτελεί προϋπόθεση για να επωφεληθούν οι άνθρωποι από αυτή. Αντιθέτως, η πραγμάτωση της τέχνης μπορεί να προσφέρει την ευκαιρία για έκφραση και επικοινωνία μέσα σε μια ψυχολογική θεραπεία για ανθρώπους που δυσκολεύονται να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους προφορικά, και είναι μια προσιτή προσέγγιση για τα παιδιά και τους ενήλικες με μαθησιακές δυσκολίες.
Τέλος, μετά την έρευνα μας με τους μαθητές του ΚΔΑΠ Φλώρινας καταλήγουμε σε κάποια συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητα της εικαστικής θεραπείας η οποία βασίζεται στην ικανότητα της μεθόδου να ξεπερνά τις λεκτικές και γλωσσικές δυσκολίες που έχουν τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.
In this paper we are going to refer to the Learning Disabilities, which is a term that concerns not only the educational community but also the student’s family. The purpose of this study is to analyze the term of Learning Disabilities nowadays and highlight the value of Art, as a way of dealing with these Disabilities.
In the first and theoretical part, there is an attempt of analyzing the definition, types, symptoms and other terms which are relevant to the Learning Disabilities. It is also made a special reference to Dysgraphia and Dysorthography. Where these terms refer to, their clinical expression and how we can deal with them.
Furthermore, we make a reference to the utility of Art in the learning process from the preschool age and also her contribution to people with Learning Disabilities. The Art Therapy is a form of psychotherapy which uses the different art items as main mode of communication and depends on the principle that the possession of skills and experience in Arts is not the only precondition for people to take advantage of it. From the other hand, the art realization is giving the chance for expression and communication, within a psychological treatment, for people who face difficulties in expressing their thoughts and emotions with words and is also an approachable method for children and adults with learning disabilities.
Conclusively, after accomplishing the research with the students of Florina’s Center of Creative Occupation for Children (KDAP), we arrive at some conclusions for the Art Therapy’s efficacy which depends on the method’s ability of overcoming linguistic and verbal difficulties that face people with Learning Disabilities. | en_US |