Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηπαναγιωτίδη, Άννα
dc.contributor.authorΚουλούδη, Μαριάννα
dc.date.accessioned2020-09-09T08:55:08Z
dc.date.available2020-09-09T08:55:08Z
dc.date.issued2017-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1826
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ είσοδος των οικονομικών μεταναστών στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες, διαμόρφωσε ένα νέο σκηνικό στο χώρο της εκπαίδευσης. Το ελληνικό σχολείο, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, έχει γίνει πολυπολιτισμικό και η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, γίνεται πλέον μέσα από τη διαπολιτισμική αγωγή και εκπαίδευση. Η σύνθεση των τάξεων άλλαξε και οι εκπαιδευτικοί, μη επαρκώς προετοιμασμένοι, καλούνται να διδάξουν σε μία τάξη με μαθητές δίχως γλωσσική ομοιογένεια. Η παρούσα εργασία ασχολείται με τις «Στάσεις των νηπιαγωγών του Νομού Σερρών, απέναντι στα αλλόγλωσσα παιδιά». Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δημόσια νηπιαγωγεία του Νομού Σερρών τον Ιανουάριο του 2017. Τα ζητήματα που τίθενται αφορούν τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με ζητήματα ρατσισμού μέσα στην τάξη, τις προσδοκίες των νηπιαγωγών για την πρόοδο αυτών των παιδιών στο σχολείο, καθώς και τις σχέσεις εκπαιδευτικών και γονέων. Η ανάλυση των δεδομένων μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως οι νηπιαγωγοί δεν έχουν υποστεί κάποια ειδική επιμόρφωση για την ομαλή ένταξη των αλλόγλωσσων μαθητών στο ελληνικό σχολείο και σε γενικές γραμμές αντιμετωπίζουν λίγα ζητήματα ρατσισμού, χωρίς να παρατηρούνται ιδιαίτερα προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της τάξης. Η έρευνα έδειξε ότι όταν τα νήπια έρχονται στο σχολείο, γνωρίζουν λίγα πράγματα για τον πολιτισμό τους και οι εκπαιδευτικοί μη έχοντας κάποιο βοήθημα διδάσκουν την ελληνική γλώσσα κυρίως μέσα από την αλληλεπίδραση με τους γηγενείς μαθητές. Οι νηπιαγωγοί δήλωσαν επίσης, ότι συνεργάζονται αρκετά με τους γονείς των μαθητών μη ελληνικής καταγωγής, έχουν αρκετές προσδοκίες από τα νήπια και θεωρούν ότι θα έχουν αρκετή εξέλιξη στην εκπαιδευτική τους πορεία. The admission of economic migrants to our country in recent decades has shaped a new setting in the field of education. The Greek school, starting from kindergarten, has become multicultural and the teaching of the Greek language is now through intercultural education. The composition of the classes has changed and teachers, not sufficiently prepared, are invited to teach in a classroom with students without linguistic homogeneity. The present work deals with the “Attitudes of kindergarten teachers of Serres toward foreign language speaking children”. The survey was conducted in public kindergarten in wider area of Serres, in January 2017. The issues raised concern teacher’s views on issues of racism within the classroom, the expectations of kindergarten teachers about the progress of these children in school, as well as the relations between teachers and parents. The analysis of our data leads us to the conclusion that kindergartens haven’t undergone any special training for the smooth integration of bilingual students into Greek school and generally face few issues of racism, without any particular problems in the proper functioning of the class. Research has shown that, when infants come to school, they know little about their culture and teachers, without any help, teach the Greek language mainly through interaction with native pupils. Kindergartens also stated that they are working quite well with the parents of non-Greek pupils, have a lot of expectations from the infants and believe they will have enough progress in their educational path.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectαλλόγλωσσος μαθητήςen_US
dc.subjectδιαπολιτισμικήen_US
dc.subjectρατσισμόςen_US
dc.subjectbilingual studenten_US
dc.subjectinterculturalen_US
dc.subjectracismen_US
dc.titleΣτάσεις των νηπιαγωγών του Νομού Σερρών απέναντι στα αλλόγλωσσα παιδιάen_US
dc.title.alternativeAttitudes of kindergarten teachers of Serres toward foreign language speaking chidlrenen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record