dc.description.abstract | Η είσοδος των οικονομικών μεταναστών στη χώρα μας τις τελευταίες
δεκαετίες, διαμόρφωσε ένα νέο σκηνικό στο χώρο της εκπαίδευσης. Το ελληνικό
σχολείο, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, έχει γίνει πολυπολιτισμικό και η
διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, γίνεται πλέον μέσα από τη διαπολιτισμική αγωγή
και εκπαίδευση. Η σύνθεση των τάξεων άλλαξε και οι εκπαιδευτικοί, μη επαρκώς
προετοιμασμένοι, καλούνται να διδάξουν σε μία τάξη με μαθητές δίχως γλωσσική
ομοιογένεια.
Η παρούσα εργασία ασχολείται με τις «Στάσεις των νηπιαγωγών του Νομού
Σερρών, απέναντι στα αλλόγλωσσα παιδιά». Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε
δημόσια νηπιαγωγεία του Νομού Σερρών τον Ιανουάριο του 2017. Τα ζητήματα που
τίθενται αφορούν τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με ζητήματα ρατσισμού
μέσα στην τάξη, τις προσδοκίες των νηπιαγωγών για την πρόοδο αυτών των παιδιών
στο σχολείο, καθώς και τις σχέσεις εκπαιδευτικών και γονέων.
Η ανάλυση των δεδομένων μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως οι νηπιαγωγοί
δεν έχουν υποστεί κάποια ειδική επιμόρφωση για την ομαλή ένταξη των
αλλόγλωσσων μαθητών στο ελληνικό σχολείο και σε γενικές γραμμές
αντιμετωπίζουν λίγα ζητήματα ρατσισμού, χωρίς να παρατηρούνται ιδιαίτερα
προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της τάξης. Η έρευνα έδειξε ότι όταν τα νήπια
έρχονται στο σχολείο, γνωρίζουν λίγα πράγματα για τον πολιτισμό τους και οι
εκπαιδευτικοί μη έχοντας κάποιο βοήθημα διδάσκουν την ελληνική γλώσσα κυρίως
μέσα από την αλληλεπίδραση με τους γηγενείς μαθητές. Οι νηπιαγωγοί δήλωσαν
επίσης, ότι συνεργάζονται αρκετά με τους γονείς των μαθητών μη ελληνικής
καταγωγής, έχουν αρκετές προσδοκίες από τα νήπια και θεωρούν ότι θα έχουν
αρκετή εξέλιξη στην εκπαιδευτική τους πορεία. The admission of economic migrants to our country in recent decades has
shaped a new setting in the field of education. The Greek school, starting from
kindergarten, has become multicultural and the teaching of the Greek language is now
through intercultural education. The composition of the classes has changed and
teachers, not sufficiently prepared, are invited to teach in a classroom with students
without linguistic homogeneity.
The present work deals with the “Attitudes of kindergarten teachers of Serres toward
foreign language speaking children”. The survey was conducted in public
kindergarten in wider area of Serres, in January 2017. The issues raised concern
teacher’s views on issues of racism within the classroom, the expectations of
kindergarten teachers about the progress of these children in school, as well as the
relations between teachers and parents.
The analysis of our data leads us to the conclusion that kindergartens haven’t
undergone any special training for the smooth integration of bilingual students into
Greek school and generally face few issues of racism, without any particular problems
in the proper functioning of the class. Research has shown that, when infants come to
school, they know little about their culture and teachers, without any help, teach the
Greek language mainly through interaction with native pupils. Kindergartens also
stated that they are working quite well with the parents of non-Greek pupils, have a
lot of expectations from the infants and believe they will have enough progress in
their educational path. | en_US |