• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
    • Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
    • Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Στάσεις των νηπιαγωγών του Νομού Σερρών απέναντι στα αλλόγλωσσα παιδιά

    Thumbnail
    View/Open
    Κουλούδη Μαριάννα.pdf (914.0Kb)
    Date
    2017-09
    Author
    Κουλούδη, Μαριάννα
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η είσοδος των οικονομικών μεταναστών στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες, διαμόρφωσε ένα νέο σκηνικό στο χώρο της εκπαίδευσης. Το ελληνικό σχολείο, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, έχει γίνει πολυπολιτισμικό και η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, γίνεται πλέον μέσα από τη διαπολιτισμική αγωγή και εκπαίδευση. Η σύνθεση των τάξεων άλλαξε και οι εκπαιδευτικοί, μη επαρκώς προετοιμασμένοι, καλούνται να διδάξουν σε μία τάξη με μαθητές δίχως γλωσσική ομοιογένεια. Η παρούσα εργασία ασχολείται με τις «Στάσεις των νηπιαγωγών του Νομού Σερρών, απέναντι στα αλλόγλωσσα παιδιά». Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δημόσια νηπιαγωγεία του Νομού Σερρών τον Ιανουάριο του 2017. Τα ζητήματα που τίθενται αφορούν τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με ζητήματα ρατσισμού μέσα στην τάξη, τις προσδοκίες των νηπιαγωγών για την πρόοδο αυτών των παιδιών στο σχολείο, καθώς και τις σχέσεις εκπαιδευτικών και γονέων. Η ανάλυση των δεδομένων μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως οι νηπιαγωγοί δεν έχουν υποστεί κάποια ειδική επιμόρφωση για την ομαλή ένταξη των αλλόγλωσσων μαθητών στο ελληνικό σχολείο και σε γενικές γραμμές αντιμετωπίζουν λίγα ζητήματα ρατσισμού, χωρίς να παρατηρούνται ιδιαίτερα προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της τάξης. Η έρευνα έδειξε ότι όταν τα νήπια έρχονται στο σχολείο, γνωρίζουν λίγα πράγματα για τον πολιτισμό τους και οι εκπαιδευτικοί μη έχοντας κάποιο βοήθημα διδάσκουν την ελληνική γλώσσα κυρίως μέσα από την αλληλεπίδραση με τους γηγενείς μαθητές. Οι νηπιαγωγοί δήλωσαν επίσης, ότι συνεργάζονται αρκετά με τους γονείς των μαθητών μη ελληνικής καταγωγής, έχουν αρκετές προσδοκίες από τα νήπια και θεωρούν ότι θα έχουν αρκετή εξέλιξη στην εκπαιδευτική τους πορεία. The admission of economic migrants to our country in recent decades has shaped a new setting in the field of education. The Greek school, starting from kindergarten, has become multicultural and the teaching of the Greek language is now through intercultural education. The composition of the classes has changed and teachers, not sufficiently prepared, are invited to teach in a classroom with students without linguistic homogeneity. The present work deals with the “Attitudes of kindergarten teachers of Serres toward foreign language speaking children”. The survey was conducted in public kindergarten in wider area of Serres, in January 2017. The issues raised concern teacher’s views on issues of racism within the classroom, the expectations of kindergarten teachers about the progress of these children in school, as well as the relations between teachers and parents. The analysis of our data leads us to the conclusion that kindergartens haven’t undergone any special training for the smooth integration of bilingual students into Greek school and generally face few issues of racism, without any particular problems in the proper functioning of the class. Research has shown that, when infants come to school, they know little about their culture and teachers, without any help, teach the Greek language mainly through interaction with native pupils. Kindergartens also stated that they are working quite well with the parents of non-Greek pupils, have a lot of expectations from the infants and believe they will have enough progress in their educational path.
    URI
    https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1826
    Collections
    • Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Χρήσιμα

    Έντυπα παράδοσηςΔιδακτορικής ΔιατριβήςΜεταπτυχιακής Διπλ. ΕργασίαςΠτυχιακής/Διπλωματικής ΕργασίαςΟδηγίες κατάθεσης εργασιών

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV