Τα κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης: Απόψεις γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας για τη λειτουργία τους και τη σημασία τους, κατά τη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο
Abstract
Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει τίτλο «Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης και η σημασία τους κατά την μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο. (Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης. Απόψεις γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας)». Κύριος σκοπός της εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας για τη σημασία των ΚΔΑΠ στη μετάβαση των παιδιών τους από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο. Επιμέρους στόχοι της έρευνας ήταν η καταγραφή των δραστηριοτήτων των ΚΔΑΠ, οι λόγοι για τους οποίους συναινούν οι γονείς στη φοίτηση των παιδιών τους σε αυτά, η επίδρασή τους στην ακαδημαϊκή εξέλιξη και ψυχο-κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών τους, η συμβολή τους σε θέματα συνεργασίας με γονείς και τοπικούς παράγοντες και η ανάδειξη των προβλημάτων που δυσχεραίνουν την ομαλή λειτουργία των ΚΔΑΠ. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια έξι μηνών από τον Φεβρουάριο έως τον Ιούλιο με ποσοτική προσέγγιση και με ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Στην έρευνα συμμετείχαν 154 γονείς παιδιών που φοιτούν σε δεκατέσσερα (14) ΚΔΑΠ των νομών Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας και Γρεβενών. Με την ολοκλήρωση της ανάλυσης και επεξεργασίας των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν διαπιστώθηκε ότι η λειτουργία των ΚΔΑΠ συμβάλλει ουσιαστικά και καθοριστικά στη μετάβαση των παιδιών τους από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο. Ακόμη διαπιστώθηκε η σπουδαιότητα των προγραμμάτων που υλοποιούνται στα ΚΔΑΠ καθώς προσφέρουν κοινωνικό έργο στις οικογένειες συμβάλλοντας παράλληλα στην ακαδημαϊκή και ψυχο-κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών τους.The present research paper is entitled "Creative Employment Centers and their importance during the transition from Kindergarten to Primary School. (The Creative Employment Centers. Views of parents of preschool children) ". The main purpose of the work was to investigate the views of parents of preschool children on the importance of KDAP in the transition of their children from Kindergarten to Primary School. Individual objectives of the research were to record the activities of KDAP, the reasons why parents consent to their children attending them, their impact on the academic development and psycho-social development of their children, their contribution to cooperation with parents and local actors and the emergence of problems that hinder the proper functioning of KDAP. The survey was conducted over a period of six months from February to July with a quantitative approach and a questionnaire with a research tool. The research involved 154 parents of children attending fourteen (14) KDAP in the prefectures of Kastoria, Kozani, Florina and Grevena. With the completion of the analysis and processing of the collected data, it was found that the operation of KDAP contributes substantially and decisively to the transition of their children from Kindergarten to Primary School. It was also noted the importance of the programs implemented in KDAP as they offer social work to families while contributing to the academic and psycho-social development of their children.