Show simple item record

dc.contributor.advisorΙορδανίδης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΚουρτζίδης, Θεόδωρος
dc.date.accessioned2020-11-19T12:02:43Z
dc.date.available2020-11-19T12:02:43Z
dc.date.issued2020-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1872
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗγεσία είναι ένα πλέγμα συμπεριφορών που χρησιμοποιεί κάποιος, σε σχέση με τους άλλους όταν προσπαθεί να επηρεάσει τη δική τους συμπεριφορά. Η αυτόαποτελεσματικότητα αφορά τις πεποιθήσεις ενός ατόμου για το πόσο καλά μπορεί να εκτελέσει δράσεις που απαιτούνται για την αντιμετώπιση δυνητικών καταστάσεων. Αυτή η ποιοτική μελέτη που διενεργήθηκε σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αποκαλύπτει ότι οι ηγετικές συμπεριφορές των διευθυντών επηρεάζουν σημαντικά την αυτόαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι διευθυντές μέσα από τις ηγετικές τους συμπεριφορές όπως η εμπιστοσύνη και ο επαγγελματικός σεβασμός στις ικανότητες των εκπαιδευτικών, η παροχή δυνατότητας έκφρασης στους εκπαιδευτικούς, η κατάλληλη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων με γονείς και μαθητές, η παροχή στήριξης και αναγνώρισης στις προσπάθειες τους, η διαμόρφωση θετικού σχολικού κλίματος μέσα από την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και του διευθυντή, η επιβολή τάξης και πειθαρχίας στο χώρο του σχολείου και η διαμόρφωση και κοινοποίηση οράματος για το σχολείο είναι δυνατό να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την αυτό-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Leadership is an intricately woven set of behaviors that one uses in relation to others when trying to influence the latters’ behaviors. Self-efficacy is related to a person's beliefs about how well they can perform actions needed in order to address prospective situations. This qualitative study, carried out in primary and secondary schools in Greece, reveals that the principals’ leadership behaviors affect significantly the self-efficacy of teachers. Trust and respect for teachers' abilities, opportunities given to teachers to express themselves, support and recognition of their efforts, formation of a positive working environment through the promotion of teachers-principal cooperation, order and discipline on school grounds, formulation and communication of the vision regarding the evolution of the school, and proper management of difficult situations related to parents and students, are instances of principals’ leadership behaviors, that as findings show, can have a major impact on teachers self-efficacy.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαυτό-αποτελεσματικότηταen_US
dc.subjectσχολική ηγεσίαen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectηγετικές συμπεριφορέςen_US
dc.subjectπεποιθήσεις των εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjectschool leadershipen_US
dc.subjectteachers'en_US
dc.subjectleadership behaviors'en_US
dc.subjectteachers' beliefsen_US
dc.titleΔιερεύνηση της επίδρασης των ηγετικών χαρακτηριστικών των διευθυντών/ριών στην αυτό-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικώνen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the impact of the school leadership behaviors on teachers self-efficacyen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record