Ξένη γλώσσα και παιχνίδι: μια πιλοτική εφαρμογή στο νηπιαγωγείο
Abstract
Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη διαδικασία εισαγωγής και υλοποίησης μιας παρέμβασης εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας σε μαθητές της προσχολικής ηλικίας μέσα σε ένα παιγνιώδες και υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης. Επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των προφορικών κυρίως δεξιοτήτων των παιδιών και του λεξιλογίου μέσα από τη συμμετοχή τους σε δημιουργικές κατάλληλες για το παιδί παιγνιώδεις δραστηριότητες και τη συνεργασία και επαφή των παιδιών σε μικρές ομάδες και σε ζευγάρια. Η παρέμβαση, διάρκειας πέντε μηνών, διεξήχθη σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση, τη βασική φάση της παρέμβασης, πραγματοποιήθηκαν είκοσι-δύο διδακτικές διδασκαλίες βασισμένες σε θεματικές ενότητες σχετικές με το Πιλοτικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου του 2011. Στη δεύτερη φάση, πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση της παρέμβασης, η οποία ανέδειξε τα θετικά οφέλη της παρέμβασης στην πρώιμη εκμάθηση της ξένης γλώσσας. The present study focuses on the process of introducing and implementing an English language learning intervention to kindergarten children in a playful and supportive learning environment. It focuses mainly on developing children’s oral skills and vocabulary through participating in creative child-appropriate game-based activities and interacting in small groups and in pairs. The intervention, lasted five months, was coordinated in two phases. In the first phase, the basic phase of the intervention, twenty-two sessions, based on thematic units relevant to the Pilot Curriculum Kindergarten of 2011, were carried out. In the second phase, the evaluation of the intervention was conducted which revealed the positive effects of the intervention on early foreign language learning.