Show simple item record

dc.contributor.advisorBαμβακίδου, Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΠαπαδάκου, Παυλίνα
dc.date.accessioned2021-05-13T08:22:44Z
dc.date.available2021-05-13T08:22:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2013
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικούen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο: «Σημειωτική ανάλυση του σχολικού εγχειριδίου της Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου: ΄΄Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία΄΄ εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής» με κατεύθυνση «Πολιτισμικές Σπουδές: Σημειωτική και Επικοινωνία», του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των αξιών που παρουσιάζονται στο συγκεκριμένο εγχειρίδιο. Γι’ αυτόν τον λόγο επιχειρείται η ανάλυση των γραπτών και εικονικών παραθεμάτων μιας διδακτικής ενότητας του σχολικού εγχειριδίου της Γ΄ Γυμνασίου, με σημειωτικά εργαλεία ανάλυσης. Συγκεκριμένα, θα μελετηθούν τα κείμενα και τα εικονικά μέρη της τέταρτης διδακτικής ενότητας και θα εξεταστεί η μεταξύ τους σχέση καθώς και η συσχέτισή τους με τους διδακτικούς σκοπούς που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας μέσω του Αναλυτικού Προγράμματος. Για την πραγματοποίηση της έρευνας επιλέχθηκαν ως μεθοδολογικά εργαλεία, το μοντέλο Greimas (1966&1968) για τα κείμενα και το μοντέλο του Barthes (1988&2007) για τις εικόνες, όπως χρησιμοποιήθηκαν από τους Lagopoulos & Boklund-Lagopoulou (1982&2016) και Χριστοδούλου (2013). Τα αποτελέσματα της έρευνας φανερώνουν ότι τα εργαλεία ανάλυσης βοήθησαν στην κατανόηση των σχέσεων γλωσσικών και εικονικών μηνυμάτων του εγχειριδίου. Τόσο τα γραπτά όσο και τα οπτικά παραθέματα λειτουργούν συμπληρωματικά με το διδακτικό κείμενο και σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τους στόχους που διατυπώνονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών.The present paper entitled «Semiotic Analysis of the Greek Gymnaseum 3rd grade “Early and Modern History” textbook». The purpose of the paper is the investigation of the values that are being presented in the selected textbook. The paper attempts to analyse the images and the accompanying texts in a teaching module of 3rd grade handbook, using semiotic analysis tools. Specifically, will be analysed the texts and the images of the fourth teaching module and will be examined the relevance between them and correlation with the objectives as being defined by the Ministry of Education through the curriculum. The Greimas model (1966&1968) is being implemented in order to interpret texts and the Barthes model (1988&2007) to interpret the images as were used by Lagopoulos & Boklund-Lagopoulou (1982&2016) and Christodoulou (2013). The outcome of the research shows that the analysis tools helped in understanding the relationship between lingual and figurative messages of the teaching module. The textual as well as the visual sources are complementary to the theoretical framework of the course and correlate directly or indirectly with the objectives indicated by the curriculum.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectιστορίαen_US
dc.subjectσχολικό εγχειρίδιοen_US
dc.subjectσημειωτική ανάλυσηen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectsemiotic analysisen_US
dc.titleΣημειωτική Ανάλυση του σχολικού εγχειριδίου της Γ΄ Γυμνασίου «Η Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία»en_US
dc.title.alternativeSemiotic analysis of the Greek Gymnaseum/secondary school 3rd grade "Early and Modern History" textbooken_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record