Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η σύνδεση της επιμόρφωσής τους με τη σχολική πραγματικότητα
Abstract
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η αναζήτηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ συγχρόνως διερευνάται η σύνδεση της επιμόρφωσης με την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την αξιοποίηση της ποιοτικής μεθόδου έρευνας και με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 15 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων που υπηρετούν σε Γυμνάσια του νομού Κοζάνης. Από την έρευνα προέκυψε η αναγκαιότητα της επιμορφωτικής διαδικασίας και αναγνωρίστηκε η σπουδαιότητά της από το σύνολο των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα, οι οποίοι έκαναν λόγο για συγκεκριμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο περιβάλλον του σχολείου. Παράλληλα, διαπιστώθηκε ότι τα επιμορφωτικά προγράμματα που παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί δε συνδέονται πάντα με τη σχολική πραγματικότητα, αφού οι προσδοκίες με τις οποίες προσέρχονται στα επιμορφωτικά προγράμματα οι εκπαιδευτικοί δεν ικανοποιούνται σε ένα μεγάλο ποσοστό. Διατύπωσαν τις προτάσεις τους σε σχέση με το περιεχόμενο των επιμορφωτικών προγραμμάτων, όπως αυτές προκύπτουν από τις ανάγκες τους και από τις αλλαγές που συντελούνται με ταχείς ρυθμούς, αλλά και τις απόψεις τους για τους παράγοντες που θα τους ενθάρρυναν ή θα τους αποθάρρυναν να παρακολουθήσουν στο μέλλον κάποιο επιμορφωτικό πρόγραμμα.ABSTRACT
The aim of this research study is to search for the training needs of Secondary Education teachers, and at the same time to explore the connection between training and educational reality. The research was conducted using the qualitative research method and the use of semi-structured interviews. The research involved a total of 15 participants, teachers of various specialties, serving in secondary schools in the Prefecture of Kozani. The research revealed the necessity of the training process and its importance was recognized by all the teachers who participated in the research, who spoke about the specific difficulties they face in the school environment. At the same time, it was found that the training programs attended by the teachers are not always related to the school reality, since the expectations with which the teachers attend the training programs are not met to a large extent. The participants made their suggestions regarding the content of the training programs as they arise from their needs and the changes that are taking place at a rapid pace, but also their views on the factors that would encourage or discourage them from attending a training program in the future.