Η αντιμετώπιση των δίγλωσσων μαθητών/τριών από τους/τις εκπαιδευτικούς της Προσχολικής Εκπαίδευσης στην επαρχία Λαγκαδά Θεσσαλονίκης
Abstract
Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα είναι παράλληλα χώρα αποστολής μεταναστών αλλά και χώρα υποδοχής μετακινούμενων πληθυσμών, προσφύγων, μεταναστών και παλιννοστούντων. Η πολυπολιτισμικότητα είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό της ελληνικής κοινωνίας και κατ’ επέκταση του ελληνικού σχολείου. Όλοι οι εκπαιδευτικοί καλούνται καθημερινά να διαχειριστούν ζητήματα Διγλωσσίας και ειδικότερα οι νηπιαγωγοί που υποδέχονται πρώτοι τα μικρά δίγλωσσα παιδιά. Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών της Προσχολικής Αγωγής σχετικά με τα ζητήματα της Διγλωσσίας και τον τρόπο αντιμετώπισης των δίγλωσσων μαθητών/τριών. Παράλληλα προσπαθεί να εντοπίσει πως οι νηπιαγωγοί διαχειρίζονται τη διγλωσσία μέσα στη σχολική τάξη αλλά και τις συμβουλές που παρέχουν στους γονείς σχετικά με τη γλωσσική χρήση στο σπίτι.
The last years Greece is in parallel a country of forwarding immigrants as well as a country of welcoming moving populations, refugees, immigrants and repatriates. The multicultural society is a dominant feature in Greece as well as in the Greek schools nowadays. All the teachers have to cope with bilingual issues on a daily basis and in particular the kindergarteners, who are the first to welcome the little bilingual children. This project aims at the research of conceptualisations and attitudes of the pre-school teachers concerning bilingual issues and the way of coping with bilingual students. At the same time it tries to spot how the kindergarteners deal with bilingualism in the classroom as well as the advice they give to parents regarding the use of language in the house.