Συναισθήματα και εργασιακή ικανοποίηση στον εργασιακό χώρο. Ο ρόλος της αυτορρύθμισης της συμπεριφοράς, της ελπίδας και της αυτο-αποτελεσματικότητας
View/ Open
Date
2021-06Author
Κωνσταντινίδου, Σοφία
Konstantinidou, Sofia
Metadata
Show full item recordAbstract
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η παρούσα εργασία αποσκοπούσε στη διερεύνηση (α) των συναισθημάτων και της εργασιακής ικανοποίησης των εργαζομένων σε τράπεζες στην Ελλάδα, (β) της σχέσης μεταξύ των συναισθημάτων επίτευξης και της ικανοποίησης από την εργασία, και (γ) της σχέσης των συναισθημάτων επίτευξης και της εργασιακής ικανοποίησης με την ελπίδα (σκέψη διαδρομών, υποστηρικτική σκέψη), το στυλ αυτορρύθμισης της συμπεριφοράς και την εργασιακή αυτο-αποτελεσματικότητα. Οι συμμετέχοντες ήταν 112 τραπεζικοί υπάλληλοι, και των δύο φύλων, οι οποίοι είχαν εργασιακή εμπειρία από 8 μήνες ως 37 έτη, και αντιπροσώπευαν ποικίλες εργασιακές αρμοδιότητες. Οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες συμπλήρωσαν τις κλίμακες για τα συναισθήματα, την ελπίδα, την εργασιακή ικανοποίηση, όπως και για την εργασιακή αυτο-αποτελεσματικότητα και την εργασιακή αυτορρύθμιση της συμπεριφοράς. Τα κύρια αποτελέσματα έδειξαν: (α) ότι οι εργαζόμενοι στις τράπεζες βίωσαν ποικίλα συναισθήματα και ποικίλης έντασης συναισθήματα, με εντονότερα τα σχετιζόμενα με το έργο, τη δραστηριότητα και τις εργασιακές σχέσεις, (β) θετική συσχέτιση των συναισθήματα επίτευξης των εργαζομένων με την εργασιακή ικανοποίηση, την ελπίδα, (σε ίδιο βαθμό για τη σκέψη διαδρομών και την υποστηρικτική σκέψη), την εργασιακή αυτό-αποτελεσματικότητα και τα στυλ αυτορρύθμισης της συμπεριφοράς, κυρίως με τα εσωτερικά κίνητρα και με την ενσωματωμένη ρύθμιση, και (γ) ότι η εργασιακή ικανοποίηση σχετίστηκε θετικά με την ελπίδα, κυρίως με την υποστηρικτική σκέψη, την εργασιακή αυτό-αποτελεσματικότητα και τα στυλ αυτορρύθμισης. Τα αποτελέσματα συζητούνται για τις πρακτικές τους εφαρμογές στο εργασιακό πλαίσιο, και τη μελλοντική έρευνα.Αbstract
This study aimed at investigating (a) bank employees’ achievement emotions and work satisfaction, (b) the association of achievement emotions with work satisfaction and (c) the association of both achievement emotions and work satisfaction with hope (path thinking, agency thinking) and behavioral self-regulation style and work self-efficacy. The participants were 112 employees, both genders, who work in banks in Greece, representing various working responsivities and duties, and whose working experience ranged from 8 months to 37 years. Participants completed the scales for emotions, hope, job satisfaction, as well as for work self-efficacy and work self-regulatory style of behavior The main results showed: (a) that the bank employees experienced various emotions and a high variety of intensity of emotions, with the most intense the work-, activity- and interpersonal relationships- related emotions, with more strongly related to work, activity and employment relationships, (b) a positive correlation between employees' achievement emotions and work satisfaction, as hope (both path thinking and agency thinking), work self-efficacy and self-regulatory behavioral style in particular internal motivation and integrated regulation, and (c) work satisfaction was positively related to hope, especially with agency thinking, work self-efficacy, and self-regulatory style. The results discussed for their practical applications in the work context and future research.