Show simple item record

dc.contributor.advisorΧρήστου, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΜαχαίρα, Σαββίνα
dc.date.accessioned2021-09-07T10:19:18Z
dc.date.available2021-09-07T10:19:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2200
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΠερίληψη Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μελέτη που διερευνά κατά πόσο οι στόχοι που τίθενται από τα διδακτικά υλικά για τα μαθηματικά του Μοντεσσοριανού Συστήματος μπορούν να ικανοποιήσουν τους στόχους των μαθηματικών ενός σύγχρονου Αναλυτικού Προγράμματος, όπως του Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο. Ο προβληματισμός που τίθεται έγκειται στο κατά πόσο μία παιδαγωγική μέθοδος που διαμορφώθηκε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα μπορεί να ικανοποιεί μέσω των διδακτικών της υλικών, ένα σύγχρονο Αναλυτικό Πρόγραμμα, στο πεδίο των μαθηματικών. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν να προσπαθήσουμε να αντιστοιχίσουμε στους βασικούς στόχους για την κατανόηση των μαθηματικών εννοιών, όπως αυτοί ορίζονται ανά πεδίο στο Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, υλικά του Μοντεσσοριανού Συστήματος, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να τον ικανοποιήσουν διδακτικά. Καθώς δεν υπάρχουν ρητά εκφρασμένοι στόχοι του Μοντεσσοριανού Συστήματος, έγινε μια προσπάθεια να εκμαιευτούν μαθησιακοί στόχοι από τα υλικά και να εκφραστούν με τρόπο που να μπορεί να αντιστοιχηθεί με τους στόχους του Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν δείχνουν ότι το μεγαλύτερο μέρος των στόχων των διδακτικών υλικών για τα μαθηματικά του Μοντεσσοριανού Συστήματος, ικανοποιούν τους στόχους του Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο. Παρόλα αυτά, υπάρχουν και στόχοι που δεν ικανοποιούνται από τα υλικά του Μοντεσσοριανού Συστήματος, όπως η καλλιέργεια της άμεσης εκτίμησης, η μέτρηση με τυπικές μονάδες μέτρησης, η κατανόηση συμμεταβαλλόμενων ποσοτήτων και οι πιθανότητες. Για την κριτική αποτίμηση της μελέτης, εξετάστηκε σε βάθος η Μοντεσσοριανή Μέθοδος, με εστίαση στο ρόλο των μαθηματικών στα Μοντεσσοριανά Σχολεία, το σχολικό περιβάλλον, τον ρόλο του/της παιδαγωγού, καθώς επίσης και το συνολικό πνεύμα των σύγχρονων Αναλυτικών Προγραμμάτων μέσα από τους στόχους που εκφράζουν.Abstract The following thesis is a study that investigates whether the goals as set by the Mathematics teaching materials of the Montessori System may meet the goals of the Pilot Curriculum for Preschool Mathematics. The question raised, is whether a pedagogical method developed in the last century could satisfy through its teaching materials, a modern Pilot Curriculum in the field of Mathematics. The methodology followed was to try to match the basic objectives for understanding the Mathematical concepts, as they are defined per field in the Pilot Curriculum for Preschool Mathematics, with Montessori System materials that could be used. As there are no explicitly stated goals of the Montessori System, an attempt was made in order to derive learning objectives from the materials and to present them in a way that could correspond to the objectives of the Pilot Curriculum for Preschool Mathematics. The results show that most of the objectives of the teaching materials for mathematics of the Montessori System, may meet the objectives of the Pilot Curriculum. However, there are goals that are not directly met by the materials of the Montessori System, such as the cultivation of subitizing, counting, the understanding of varying quantities and probabilities. For the critical evaluation of the study, the Montessori Method was examined in depth focusing on the role of mathematics in Montessori Schools, the school environment, the role of the teacher, as well as the overall spirit of the modern Curricula through the objectives they express.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectμαθηματικάen_US
dc.subjectΜοντεσσόριen_US
dc.subjectπροσχολική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectMontessorien_US
dc.subjectearly school educationen_US
dc.titleΤα Μαθηματικά στα Μοντεσσοριανά Σχολείαen_US
dc.title.alternativeMathematics in Montessori Schoolen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record