Οι απόψεις των φοιτητών/τριών για την εξ αποστάσεως διδασκαλία του μαθήματος «Πρακτική Άσκηση: Παρατήρηση- Αναστοχασμοί» β’ έτους στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης (COVID-19)
View/ Open
Date
2021-06Author
Στογιάντση, Χριστίνα
Stogiantsi, Christina
Metadata
Show full item recordAbstract
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα εκπονήθηκε στο πλαίσιο της πτυχιακής μου εργασίας και αφορά στις απόψεις των φοιτητών/τριών σχετικά με την εξ αποστάσεως διδασκαλία του μαθήματος «Πρακτική Άσκηση: Παρατήρηση- Αναστοχασμοί» β’ έτους κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης COVID-19. Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψουμε πώς οι φοιτητές/τριες του Β’ έτους βίωσαν την πρωτόγνωρη γι’ αυτούς εμπειρία της εξ αποστάσεως διεξαγωγής του μαθήματος της Πρακτικής Άσκησης (ΠΑ). Η έρευνα αφορά το πρώτο κύμα της υγειονομικής κρίσης και τα αντίστοιχα μέτρα αναχαίτισης του νέου ιού (1ο lockdown) που μεταξύ άλλων επέβαλαν και την αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών όλων των βαθμίδων. Για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήσαμε ερωτηματολόγιο και για την ανάλυση των δεδομένων βασιστήκαμε στη μέθοδο της Εμπειρικά Θεμελιωμένης Θεωρίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι φοιτητές/τριες του δείγματος αξιολογούν ως θετική την εμπειρία τους στην Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ), αναγνωρίζουν ως επιτυχημένες τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν για την τροποποίηση του μαθήματος της ΠΑ σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης, αλλά θεωρούν ότι κυρίως το πρακτικό μέρος του μαθήματος με τις επιτόπιες επισκέψεις σε νηπιαγωγεία δύσκολα μπορεί να αντικατασταθεί. Τέλος, θεωρούν ότι η ΕξΑΕ μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά στην δια ζώσης εκπαίδευση.Abstract
The current research was devised in the context of my thesis and it refers to the student teachers' beliefs about the distance education of the second-year course "Teaching Practice: observation - reflections" during the COVID-19 pandemic. The aim of the research was to document how second-year students experienced, the new to them experience, distance learning of the teaching practice course. The research is about the first wave of the pandemic and the measures taken to refute virus (1o lockdown) which, among other things, they inflicted suspension of the operation of educational structures. We used questionnaire in order to collect data and we used the method of Empirically Grounded Theory to analyze them. According to the results, the students evaluate positively their experience of distance learning, they recognize as successful the efforts that were made in order to modify TP course in distance education conditions but they think that it is hard to replace practice part of the course and visits to kindergartens with distance education. Lastly, students think that distance learning can be used additionally to in person education.