Εκπαίδευση για την αειφορία στο νηπιαγωγείο: Μία σύγκριση μεταξύ Ουγγαρίας και Ελλάδας
Abstract
Περίληψη
Ο στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι μία σύγκριση μεταξύ δύο νηπιαγωγείων στην Ουγγαρίας και την Ελλάδα σχετικά με την περιβαλλοντική εκπαίδευση και συγκεκριμένα την εκπαίδευση που αποσκοπεί στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και την αειφορία. Περιλαμβάνει μελέτη για την δομή του εσωτερικού και εξωτερικού χώρου των ιδρυμάτων προσχολικής εκπαίδευσης σχετικά με την απόδοση, λειτουργία και φιλικότητα προς το περιβάλλον, το παιδαγωγικό υλικό και τις στρατηγικές διδασκαλίας της περιβαλλοντικής αγωγής και αειφορίας, τα ιδιαίτερα προγράμματα που έχουν σχέση με την βιωσιμότητα και την οικολογική συνείδηση των παιδιών, τη σίτιση των νήπιων στο νηπιαγωγείο και την γενική θεωρία του νηπιαγωγείου για το περιβάλλον και την πράσινη συνείδηση και λειτουργία που ταυτόχρονα σέβεται τον άνθρωπο και είναι φιλικό προς το περιβάλλον και τη βιολογική ποικιλότητα. Επίσης, αναφέρονται οι στόχοι και οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την περιβαλλοντική πολιτική των κρατών μελών της Ένωσης. Τα περιβαλλοντικά πρότυπα που απολαμβάνουν οι πολίτες της ΕΕ είναι από τα υψηλότερα παγκοσμίως και γι’ αυτό έχουν θέσει στόχους οι κυβερνήσεις που καθοδηγούν την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική πολιτική και έχουν διαμορφώσει ένα όραμα για τη συνέχεια που περιλαμβάνει και την εκπαίδευση. Μέσα από την εκπαίδευση συμβάλλουμε στην διαμόρφωση απόψεων και πρακτικών που έχουν ως αξίες και στόχους την οικολογική και περιβαλλοντική συνείδηση. Τα σημερινά παιδιά αποτελούν το μέλλον και είναι δική μας ευθύνη η ευαισθητοποίηση και αφύπνισή τους με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.
περιβάλλον και την πράσινη συνείδηση και λειτουργία που ταυτόχρονα σέβεται τον άνθρωπο και είναι φιλικό προς το περιβάλλον και τη βιολογική ποικιλότητα. Επίσης, αναφέρονται οι στόχοι και οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την περιβαλλοντική πολιτική των κρατών μελών της Ένωσης. Τα περιβαλλοντικά πρότυπα που απολαμβάνουν οι πολίτες της ΕΕ είναι από τα υψηλότερα παγκοσμίως και γι’ αυτό έχουν θέσει στόχους οι κυβερνήσεις που καθοδηγούν την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική πολιτική και έχουν διαμορφώσει ένα όραμα για τη συνέχεια που περιλαμβάνει και την εκπαίδευση. Μέσα από την εκπαίδευση συμβάλλουμε στην διαμόρφωση απόψεων και πρακτικών που έχουν ως αξίες και στόχους την οικολογική και περιβαλλοντική συνείδηση. Τα σημερινά παιδιά αποτελούν το μέλλον και είναι δική μας ευθύνη η ευαισθητοποίηση και αφύπνισή τους με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.
Λέξεις κλειδιά:
προσχολική εκπαίδευση, νηπιαγωγεία, περιβαλλοντική εκπαίδευση, αειφορία, βιωσιμότητα, προστασία περιβάλλοντος
Abstract
The aim of this essay is a comparison between two kindergartens in Hungary and Greece on environmental education and particularly on education that aimed at enhancing environmental awareness and sustainability. It includes a study on the structure of outdoor and indoor of pre-school education settings in terms of performance, operation and environmental friendliness, pedagogical material and teaching strategies for environmental education and sustainability, programs related to sustainability and ecological consciousness of children, infant feeding in kindergarten and the general theory of the kindergarten for the environment and the green consciousness and function that at the same time respects man and is friendly to the environment and biodiversity. It also sets out the European Union's objectives and decisions on the environmental policy of the Member States of the Union are set out. The environmental standards enjoyed by EU citizens are among the highest in the world, and that is why governments that guide European environmental policy have set goals and a vision for sustainability that includes education. Through education we contribute to the formation of views and practices that have as values and goals the ecological and environmental consciousness. Today's children are the future, and it is our responsibility to raise their awareness and wake up in order to protect the environment