Η ενίσχυση της Διαπολιτισμικότητας μέσα από την Γλωσσική Διδασκαλία και την Δημιουργική Γραφή από το Νηπιαγωγείο εώς την ΣΤ΄ Δημοτικού
View/ Open
Date
2021-06Author
Μπάρδα, Παρασκευή του ΖΗΣΗ
Barda, Paraskevi (ZISIS)
Metadata
Show full item recordAbstract
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τον ρόλο που διαδραματίζει η Γλωσσική Διδασκαλία και η Δημιουργική Γραφή στην ανάπτυξη της Διαπολιτισμικότητας, αναφερόμενη σε παιδιά που ανέρχονται ηλικιακά από Νηπιαγωγείο έως τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Με την πάροδο του χρόνου η διαπολιτισμικότητα συντελεί ένα φαινόμενο που ολοένα και αναπτύσσεται στις σύγχρονες κοινωνίες, με τα σχολεία να φιλοξενούν πλέον στις δομές τους μαθητές που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα. Επομένως καθίσταται πλέον σαφές πως η μύηση των παιδιών στο φάσμα της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας αποτελεί ως επί το πλείστον αναγκαιότητα, καθώς με τον τρόπο αυτό τα παιδιά, θα μπορέσουν να αντιληφθούν την έννοιας της κουλτούρας και να καταστεί ευκολότερη η ενσωμάτωση των μαθητών στις εκάστοτε κοινωνίες διαβίωσης. Σε πρώτη ανάλυση τίθεται ο προβληματισμός του τί είναι η Διαπολιτισμικότητα και η Δημιουργική Γραφή και πως μέσα από αυτή τα παιδιά θα καταφέρουν να προσεγγίσουν το περιεχόμενο της διαπολιτισμικότητας, ενώ παράλληλα θα εξεταστεί και ο τρόπος εμπλοκής της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι σημαντικό επίσης να γνωρίζουμε πως στην εύθραυστη παιδική ηλικία, η μύηση των παιδιών στο επιστημονικό πεδίο της Λογοτεχνίας, καλλιεργεί ευαισθησίες και ερεθίσματα στην παιδική ψυχή που συνδράμουν στην διαμόρφωση μιας συγκροτημένης προσωπικότητας στην μετέπειτα πορεία της ζωής τους. Στη συνέχεια της εν λόγω εργασίας, θα δοθεί μια θεωρητική προσέγγιση του φάσματος της Δημιουργικής Γραφής και της Διαπολιτισμικότητας ενώ σαν τελικό προϊόν θα δοθούν ορισμένες δραστηριότητες που μπορούν να εκμεταλλευτούν στην διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις σχολικές τάξεις του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, προκειμένου να κατακτηθεί και ο θεσμοθετούμενος στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας.ABSTRACT
This hereunto graduate project elaborates on the role which the language instruction and creative writing can play in the development of interculture which refers to children that range between kindergarten and elementary school. Through the passage of time the intercultural phenomena is developed in modern societies, with schools accommodating students who originate from different cultural backgrounds. Therefore it is clear that children’s initiation through the spectrum of language and literature is a necessity, as in this way children are able to perceive the concept of the culture, thus, making their intergration, in societies much easier. Through a first analysis there is a concern to what is interculture and creative writing and how children will be able to approach the content of interculture, while at the same time the relation with the educational procedure will be examined. It is essential that we be aware that at a fragile childhood stage, the initiation of children in the science field of literature cultivates sensitiveness and stimuli to their soul which helps to the formation of a structured personality in their life. Subsequently a theoretical approach of the spectrum will be given of creative writing and of interculture whereas some activities will be given as a final output, and which can be used to conduct the educational process in kindergarten and elementary classrooms in order to conquer the institutionalized objective of this current study.