Η μονογονεϊκή οικογένεια ως πυρήνας αγωγής και μάθησης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: εκπαιδευτικές προτάσεις
Abstract
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το θέμα της μονογονεϊκότητας, δηλαδή το
σχήμα της οικογένειας που περιλαμβάνει έναν μόνο γονέα και τουλάχιστον ένα παιδί
και η επίδραση αυτού του σχήματος στην σχολική επίδοση του παιδιού. Στην μελέτη
που ακολουθεί καταδεικνύεται πως και το οικογενειακό περιβάλλον αλλά και το σχολικό περιβάλλον επηρεάζουν την σχολική επίδοση και την επιτυχία του παιδιού. Η εργασία αυτή χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται οι αιτίες εισόδου στην μονογονεϊκότητα, ο ρόλος του γονέα στην διαχείριση των θεμάτων που προκύπτουν από αυτήν την κατάσταση, όπως η στερεοτυπική κοινωνική αντίληψη και στάση της κοινότητας απέναντι στην μονογονεϊκότητα, και τον ρόλο του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού συστήματος τα οποία θα πρέπει να προσαρμοστούν στις ανάγκες της κοινωνίας και να διαμορφώνουν άτομα με αξίες και ιδανικά, που δεν εξαρτώνται από την οικογενειακή τους κατάσταση. Ενώ, στο δεύτερο μέρος περιγράφονται τα αποτελέσματα μιας έρευνας με σκοπό την ανίχνευση των απόψεων των εκπαιδευτικών διαφόρων ηλικιών σχετικά με την επίδραση της μονογονεϊκότητας στην σχολική επίδοση των παιδιών. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας γίνεται φανερό πως υπάρχει επιτακτική ανάγκη μετασχηματισμού του εκπαιδευτικού συστήματος με στόχο την οικουμενικότητα και την εξάλειψη των διακρίσεων.ABSTRACT This paper presents the issue of single parenthood, the shape of the family that includes only one parent and at least one child and the effect of this shape on the school performance of the child. The following study demonstrates that both the family environment and the school environment affect a child's school performance and success. This work is divided into two parts. The first part presents the reasons for entering into single parenthood, the role of the parent in managing the issues arising from this situation, such as the stereotypical social perception and the attitude of the community towards single parenthood, and the role of the education and training system which should be adapted to the needs of society and to form individuals with values and ideals that do not depend on their marital status. While the second part describes the results of a research aimed at finding out the views of teachers of
different ages on the impact of single parenthood on children's school performance. Based on the results of the research, it becomes clear that there is an urgent need to transform the education system with the aim of universality and the elimination of discrimination.