Εργασιακό άγχος, επαγγελματική εξουθένωση και επαγγελματική ευημερία από την οπτική γωνία των νηπιαγωγών
Abstract
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Το άγχος, μαζί με την εξουθένωση, και η εργασιακή ευημερία αποτελούν όψεις του νομίσματος που ονομάζεται εργασία και έχουν σχέση με την ψυχοσυναισθηματική και συμπεριφορική κατάσταση των εργαζομένων. Το σχολείο ως οργανισμός που απασχολεί τους εκπαιδευτικούς, με τη συνδρομή οικονομικών, πολιτικών, κοινωνικών και ατομικών παραγόντων δημιουργεί τις προϋποθέσεις εκείνες που οδηγούν στη βίωση της μίας κατάστασης ή της άλλης. Η παρούσα εργασία ερευνά τις όψεις αυτού του νομίσματος μέσα στη σχετική βιβλιογραφία : το εργασιακό άγχος, η επαγγελματική εξουθένωση και η εργασιακή ευημερία εξετάζονται, προκειμένου να κατανοηθεί η λειτουργία τους και η μεταξύ τους σχέση. Στο ερευνητικό μέρος, σε μια μικρής έκτασης ποιοτική έρευνα, επιχειρείται να καταγραφούν οι αντιλήψεις, οι απόψεις και οι σκέψεις των νηπιαγωγών όσον αφορά το εργασιακό άγχος, την εξουθένωση και την ευημερία αλλά και πώς αυτές οι τρεις εργασιακές καταστάσεις επηρεάστηκαν από την επικράτηση της πανδημίας.ABSTRACT
Stress, along with burnout and work well-being are aspects of the same currency named work, and are associated with the psycho-emotional and behavioral state of employees. The school as an organization that occupies teachers, with the conjunction of economical, political, social and individual factors, creates those conditions that lead to the experience of one situation or another. The present thesis investigates those aspects with the relevant bibliography: work stress, burnout, well-being are examined in order to comprehend theirs function and theirs relationship. In the research part, in a small-scale qualitative inquiry, an attempt is made to record the perceptions, opinions and thoughts of kindergarten's teachers, regarding work stress, burnout and well-being, but also in what way these three working situations were affected by the prevalence of the pandemic.