Ανασκόπηση των ερευνών σχετικά με την αριθμογραμμή και τη χρήση της τεχνολογίας
Abstract
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στη παρούσα εργασία αξιοποιήθηκαν οι αρχές της συστηματικής ανασκόπησης με σκοπό να αποτυπωθούν οι ισχύουσες απόψεις σχετικά με τη συμβολή της χρήσης της αριθμογραμμής και της τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικών. Αρχικά γίνεται θεωρητική ανάλυση των δύο βασικών όρων της εργασίας, της αριθμογραμμής και της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, ενώ παράλληλα παρουσιάζονται και οι τρόποι ενσωμάτωσης τους στη διδασκαλία των μαθηματικών, όπως αυτοί προτείνονται από τη βιβλιογραφία. Στη συνέχεια ακολουθεί η ανάλυση και κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων 27 ερευνών σχετικών με το θέμα. Η κατηγοριοποίηση τους βασίστηκε σε τέσσερις κεντρικούς άξονες, τα περιγραφικά στοιχεία των ερευνών, το είδος της τεχνολογίας, το μαθηματικό αντικείμενο και τη μέθοδο συλλογής δεδομένων. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων τονίζεται η σημασία για την κατάλληλη επιλογή αριθμογραμμής και ψηφιακής εφαρμογής για το κάθε μαθηματικό αντικείμενο, έτσι ώστε να μπορέσουν να υπάρξουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επίσης σημαντικός κρίνεται και ο τρόπος ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στη διδασκαλία καθώς η απλή ένταξη της στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν επαρκεί για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων.ABSTRACT
In the present dissertation the principles of systematic review are employed in order to present the current view regarding the benefits of number line and technology usage as per mathematics teaching. At first, theoretical analysis of the two main terms of the dissertation, number line and educational technology takes place, while the means to involve the latter into mathematics teaching are presented, as proposed in the literature. Next, the results of 27 relevant research cases are analyzed and classified. Their classification was based on four main categories, the description of the research, the genre of technology, the mathematical concept and the data collection method. The results show that the choice of the proper number line and digital application for any mathematical concept, plays a significant role on the achievement of learning goals. Last but not least, it is important to define ways to embody technology into the didactic process as the plain insertion of technology does not guarantee the achievement of learning goals.