Η επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσης του Covid-19 από τους φορείς Υγείας (ΕΟΔΥ, Υπουργείο Υγείας) στα κοινωνικά μέσα
View/ Open
Date
2021-06Author
Βαμβακίδου, Δέσποινα
Vamvakidou, Despoina
Metadata
Show full item recordAbstract
Περίληψη
Ο κύριος στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της επικοινωνιακής
διαχείρισης της κρίσης του Covid-19 από τους φορείς υγείας (ΕΟΔΥ, Υπουργείο,
Υγείας) στα κοινωνικά μέσα. Πιο συγκεκριμένα, θα αναλυθούν οι αναρτήσεις ανά
λογαριασμό κοινωνικής δικτύωσης, οι κοινοποιήσεις στους τέσσερις λογαριασμούς
(Facebook ΕΟΔΥ, Facebook YY, Twitter ΕΟΔΥ, Twitter YY), οι αναρτήσεις που
έχουν κείμενο, εικόνα και βίντεο. Επιπλέον, θα αναλυθεί το περιεχόμενο των
αναρτήσεων που έχει κατηγοριοποιηθεί σε τέσσερις βασικές στρατηγικές: α) οδηγίες
και εκκλήσεις, β) ενημέρωση για πορεία νόσου, γ) ενημέρωση για μέτρα κυβέρνησης
και δ) impression management. Για τη συλλογή των στοιχείων της έρευνας
καταγράφηκαν όλες οι αναρτήσεις στο facebook ΕΟΔΥ-ΥΥ και Twitter ΕΟΔΥ-ΥΥ
από τις 03/03/2020 έως και τις 31/12/2020 με συνολικό αριθμό 2.602 (Facebook
ΕΟΔΥ: 512 αναρτήσεις, Facebook YY: 487 αναρτήσεις, Twitter ΕΟΔΥ: 700
αναρτήσεις, Twitter ΥΥ: 903 αναρτήσεις). Για την ανάλυση των δεδομένων
χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα στατιστικής επεξεργασίας (SPSS). Βάσει των
αποτελεσμάτων, οι λογαριασμοί του ΥΥ και του ΕΟΔΥ στο Twitter μετέδωσαν τις
περισσότερες αναρτήσεις συγκριτικά με τους αντίστοιχους λογαριασμούς στο
Facebook. Μεγάλο ποσοστό αναρτήσεων δεν έχει καμία κοινοποίηση ενώ από τον
Βασίλη Κικίλια έχει κοινοποιηθεί μεγάλο ποσοστό αναρτήσεων. Οι περισσότερες
αναρτήσεις είχαν κείμενο στα κοινωνικά μέσα, ενώ το ποσοστό χρήσης εικόνας και
βίντεο ήταν μικρότερο. Μεγάλο ποσοστό των αναρτήσεων αφορά την ενημέρωση για
τα μέτρα κυβέρνησης, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί η ενημέρωση για τη πορεία της
νόσου. Σε όλα τα μέσα χρησιμοποιείται κυρίως η στρατηγική ενημέρωσης για τα
μέτρα της κυβέρνησης. Τέλος, διαπιστώθηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν την
εμπλοκή των χρηστών σε όρους likes, comments και shares , αφού διεξήχθησαν τρεις
αναλύσεις negative binominal regression.Abstract
The main objective of this paper is to investigate the communication management of
the Covid-19 crisis by the health institutions (EODY, Ministy of Health) on social
media. More specifically, posts per social networking account, notifications to the
four accounts (Facebook EDY, Facebook YY, Twitter EDY, Twitter YY) will be
analyzed by various organizations or government representatives, posts that have text,
image and videos. In addition, the content of posts categorised into four main
strategies will be analysed: (a) instructions and appeals, (b) information on disease
course, (c) information on government measures and (d) impression management. For
the collection of survey data, all posts on facebook EODY-YY and Twitter EODYYY
were recorded from 03/03/2020 until 31/12/2020 with a total number of 2.602
(Facebook EODY: 512 posts, Facebook MoH: 487 posts, Twitter EODY: 700 posts,
Twitter MoH :903 posts). In addition, the Statistical Processing Program (SPSS) was
used to analyse the data. Based on the results, the YY and EODY's Twitter accounts
posted the most posts compared to their respective Facebook accounts. A large
percentage of posts have no notification and a large percentage of posts have been
shared by Vasilis Kikilias. Most posts had text on social media, while the percentage
of image and video use was lower. As regards the categorization of a larger
proportion of posts concerns information on government measures, followed
immediately by information on the course of the disease. In all media, the information
strategy on the government's measures is mainly used. Finally, the factors influencing
user engagement in terms of likes, comments and shares were identified after three
negative binominal regression analyses were carried out.