Show simple item record

dc.contributor.advisorNικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΛάππα, Ελένη
dc.contributor.authorLappa, Eleni
dc.date.accessioned2022-03-04T10:27:12Z
dc.date.available2022-03-04T10:27:12Z
dc.date.issued2018-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2318
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά διδακτική παρέμβαση με στόχο την ανάπτυξη δομικής αντίληψης της έννοιας του λογαρίθμου και της λογαριθμικής συνάρτησης, στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος. Η παρέμβαση εφαρμόστηκε σε τμήμα 16 μαθητών της Β΄ Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2016-2017. Η Ιστορία των Μαθηματικών (ΙΜ) χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο με στόχο την κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές και ως σκοπός για την προσέγγιση του εξελισσόμενου χαρακτήρα της Μαθηματικής επιστήμης. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, συμμετείχαν στην παρουσίαση της εξέλιξης των λογαριθμικών εννοιών και εργάστηκαν σε ιστορικά κείμενα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του λογισμικού Geogebra. Το παραγόμενο μαθηματικό έργο αναλύθηκε ως προς τις τρεις διαστάσεις του μοντέλου του Μαθηματικού Χώρου Εργασίας, σημειωτικής, εργαλειακής και λεκτικής. Αναδείχθηκε η θετική συμβολή της ΙΜ στην απόκτηση δομικής αντίληψης των εννοιών και στη δυνατότητα αλλαγής στάσης των μαθητών απέναντι στα Μαθηματικά καθώς και η ανάγκη συστηματικότερης ενσωμάτωσής της στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα.This Thesis deals with a teaching intervention concerning the development of the structural understanding of the logarithmic concept and the logarithmic function under the framework of the Greek Educational Program. The intervention was applied to an upper school class of 16 pupils during the school year of 2016-2017. History of Mathematics (HM) has been used both as a tool for the understanding of mathematical concepts and as a goal for approaching the evolving nature of mathematical science. The students, divided into groups, participated in the presentation of logarithmic concept development and worked on historical texts, using the Geogebra software. The mathematical work was analyzed in terms of the three dimensions of the model of the Mathematical Working Space, i.e. semiotic, instrumental and discursive. The HM’s positive contribution to acquiring a conceptual understanding and the ability of changing pupils' attitudes towards mathematics, as well as the need for more systematic incorporation of HM into the Greek Educational System have been demonstrated.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectιστορία των μαθηματικώνen_US
dc.subjectμαθηματικός χώρος εργασίαςen_US
dc.subjectομαδοσυνεργατική διδασκαλίαen_US
dc.subjectgeogebraen_US
dc.subjecthistory of mathematicsen_US
dc.subjectmathematical working spaceen_US
dc.subjectcollaborative teaching modelen_US
dc.titleΔιδασκαλία των Λογαρίθμων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με Ιστορική Προοπτικήen_US
dc.title.alternativeThe teaching of Logarithms in upper Secondary school from a historical perspectiveen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record