Μεθοδολογίες διδασκαλίας λειτουργικών μαθηματικών για μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές συνυπάρχουσες με νοητικές δυσκολίες στο πλαίσιο λειτουργικών προγραμμάτων
Abstract
Η έρευνα που ακολουθεί αποσκοπεί να διερευνήσει το εάν ένα παιδί με νοητική ανεπάρκεια
αναμένεται να είναι σε θέση να αποκτήσει δεξιότητες αυτόνομης διαχείρισης αγορών και
συναλλαγών, αν εκπαιδευτεί μέσα σε πραγματικές συνθήκες και με ένα πρόγραμμα βασισμένο σε
εμπειρικές δραστηριότητες. Πρόκειται για μία έρευνα δράση και ο μαθητής της έρευνας είναι ένας
νέος 16 χρονών με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή, με δυσκολία στη σκέψη και στο συναίσθημα.
Εφαρμόστηκε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας 24 ωρών σε διάστημα ενός έτους με
δραστηριότητες που αναπτύσσουν τις δεξιότητες διαχείρισης των νομισμάτων και των ισοδυναμιών
τους αξιοποιώντας το πραγματικό, το εικονικό και το συμβολικό επίπεδο. Ο μαθητής με το πέρας
της παρέμβασης βελτιώθηκε αισθητά σε όλους τους επιδιωκόμενους άξονες με αποτέλεσμα το
συμπέρασμα της έρευνας είναι θετικό. Τονίζεται έτσι την αναγκαιότητα δημιουργία κατάλληλων
προγραμμάτων εκπαίδευσης των ατόμων με νοητική ανεπάρκεια στο πλαίσιο λειτουργικών
προγραμμάτων ώστε να συμβάλουν ουσιαστικά στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.The following research is intended to investigate whether a mentally disabled child is expected to
be able to acquire self-management skills in purchasing and trading if trained in real conditions and
with a program based on empirical activities. This is an action research and the student of research
is a young 16 year old with Pervasive Developmental Disorder with difficulty in thinking and
emotion. A training program of 24 hours a year has been implemented with activities that develop
the skills of managing currencies and their equivalences using the real, virtual and symbolic levels.
The pupil at the end of the intervention was significantly improved on all the axes pursued, with the
result of the research being positive. This highlights the need of developing appropriate training
programs for people with intellectual disabilities in functional programs to make a real contribution
to improving their quality of life.