Show simple item record

dc.contributor.advisorMιχαήλ, Δόμνα
dc.contributor.authorΠαπαθανασίου, Βασιλική
dc.contributor.authorPapathanasiou, Vasiliki
dc.date.accessioned2022-03-09T13:18:14Z
dc.date.available2022-03-09T13:18:14Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2347
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Δίγλωσση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευσηen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα έρευνα εξετάζεται η κατασκευή της έννοιας της αναπηρίας στην νομοθεσία του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας για τη φοίτηση των μαθητών και των μαθητριών στα ειδικά σχολεία. Αρχικά, γίνεται αναφορά στην ρευστότητα της έννοιας της αναπηρίας. Στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζονται τα διαφορετικά μοντέλα για την αναπηρία όπως αναπτύχθηκαν στον ακαδημαϊκό χώρο, οι θεμελιώδεις θέσεις των εισηγητών των μοντέλων και η κριτική που ασκήθηκε σε αυτά. Έπειτα ακολουθεί η παρουσίαση, με χρονολογική σειρά, όλων των σχετικών με την έννοια της αναπηρίας νόμων, των προεδρικών διαταγμάτων και των αποφάσεων που ψηφίστηκαν για τη φοίτηση των μαθητών και μαθητριών στα ειδικά σχολεία. Ως έτος εκκίνησης επιλέγεται το 1981, όπου και ψηφίζεται ο πρώτος νόμος για την ειδική αγωγή. Στη συνέχεια παρατίθενται οι απόψεις και η κριτική ανάλυση των Ελλήνων ακαδημαϊκών στην νομοθεσία που παρουσιάστηκε και γίνεται αναφορά στις θέσεις που υποστηρίζουν ότι διαφαίνεται η υιοθέτηση του ιατρικού μοντέλου από το Υπουργείο Παιδείας στα θέματα που αφορούν την αναπηρία. Επίσης συζητείται η προβληματική της έννοιας της αναπηρίας στην σχετική νομοθεσία. This study examines the construction of the notion of disability in the legislation of the Greek Ministry of Education concerning student attendance in special education schools. Firstly, the fluidity of the notion of disability is mentioned. In the theoretical part, there is a presentation of various models of disability as they developed in academia, the fundamental principles of the proponents of the models, and the criticism leveled at them. This is followed by a chronological presentation of all laws concerning the notion of disability, and all the presidential decrees and decisions which were voted on the issue of student attendance at special education schools. The year 1981 is chosen as the starting point, since it is then that the first law on special education is ratified. Subsequently, the opinions and critical analysis by Greek academics on the presented legislation are mentioned, as well as the positions claiming that the Ministry of Education appears to be adopting the medical model in issues concerning disability. Finally, the issue of the notion of disability in the relevant legislation is discussed.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectαναπηρίαen_US
dc.subjectνομοθεσίαen_US
dc.subjectειδικήen_US
dc.subjectαγωγήen_US
dc.subjectdisabilityen_US
dc.subjectlegislationen_US
dc.subjectspecialen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleΗ κατασκευή της έννοιας της αναπηρίας στην νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη φοίτηση των μαθητών και μαθητριών στα ειδικά σχολείαen_US
dc.title.alternativeThe construction of the notion of disability in the legislation of the Ministry of Education concerning the attendance of studetns at special educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record