Το Project στην εκπαίδευση. Επιχειρηματικότητα και ελεύθερος χρόνος
Abstract
Η εργασία αυτή αναφέρεται σε ένα σχέδιο διδασκαλίας με τη μέθοδο του project, όπου προτείνεται στους εκπαιδευόμενους να αναπτύξουν μια επιχειρηματική ιδέα, με θέμα την δημιουργία μιας διαδικτυακής εφημερίδας στην οποία θα αρθρογραφούν στον ελεύθερο τους χρόνο με σκοπό να προσελκύσουν αναγνώστες και χορηγούς. Το project αυτό, είναι σχεδιασμένο για να εφαρμοστεί σε τελειόφοιτους φοιτητές των παιδαγωγικών επιστήμων και η προσέγγιση του θέματος γίνεται μέσα από την παιδαγωγική του ελεύθερου χρόνου. Η διεξαγωγή του project γίνεται μέσα από ομαδικές διεργασίες με την χρήση συμμετοχικών τεχνικών διδασκαλίας. Βασικοί στόχοι του project αποτελούν η διαμόρφωση, η σύνταξη και η ανάπτυξη των επιμέρους συστατικών ενός επιχειρηματικού σχεδίου από τους εκπαιδευόμενους, ώστε να έρθουν σε επαφή με την δημιουργική επιχειρηματικότητα. Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται όλα τα στάδια διεξαγωγής της μεθόδου project, που περιλαμβάνουν τη συγκρότηση των ομάδων, το σχεδιασμό, την οργάνωση, τον προγραμματισμό, την υλοποίηση, την παρουσίαση και αξιολόγηση των εργασιών. Ακόμη, γίνεται αναφορά, σε τροποποιήσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν στο αρχικό project, στις διδακτικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν, στις πιθανές δυσκολίες που μπορεί να συμβούν και στον τρόπο υπέρβασής τους. Το project που σχεδιάστηκε έχει συνολική διάρκεια 25 ώρες και μέσα από ομαδικές διεργασίες, δημιουργείται το τελικό προϊόν, που είναι μια ολοκληρωμένη επιχειρηματική πρόταση σε έντυπη μορφή. Η διδασκαλία του επιχειρηματικού σχεδιασμού με την μέθοδο project, εντάσσεται στο χώρο των οικονομικών επιστημών αλλά φιλοδοξεί μέσα από την εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα να προάγει αξίες και στάσεις ζωής που σχετίζονται με την ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου μέσα από την δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου.
This thesis refers to a teaching plan using the project method, where learners are suggested to develop a business idea by creating an online newspaper, in which they will be writing articles in their free time, in order to attract readers and sponsors. This project is designed to be applied to graduate students of pedagogical sciences and the subject is approached through the pedagogy of leisure time theory. The project was run through group processes using participatory teaching techniques. The project objectives are having trainees to shape, compile and develop the individual components of a business plan, thus developing contact with creative entrepreneurship. All stages of the project method are presented, which include group formation, design, organization, and planning, implementation, presentation and evaluation of the work. Furthermore, reference is made to the modifications which may be needed to the initial project, to the teaching techniques used, to the possible difficulties that may occur and how to overcome them. The project has been designed for a total duration of 25 hours. The final product has been created through group processes and is considered an integrated business proposal in hard copy. Teaching business planning with the project method, is part of the economic sciences but aspires through entrepreneurship education to promote values and attitudes associated with personality development through the creative use of leisure time.