Μελέτη περίπτωσης του βίντεο του Ken Robinson: "Changing Education Pardigms" 14-10-2010
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη περίπτωσης του βίντεο του Ken Robinson με τίτλο «Changing Education Paradigms», που προβλήθηκε στο διαδίκτυο στις 14-10-2010. Στο πολυτροπικό αυτό κείμενο παρουσιάζονται τα προβλήματα που ταλανίζουν σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα και η ανάγκη του μετασχηματισμού της γνώσης για την δημόσια εκπαίδευση στις χώρες του δυτικού κόσμου. Ταυτόχρονα προβάλλεται η πρόταση του Robinson για αλλαγή των υπαρχόντων ιδεολογικών μοντέλων εκπαίδευσης και η υιοθέτηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος που ενθαρρύνει την αποκλίνουσα σκέψη και ουσιαστικά επαναπροσδιορίζει τις ανθρώπινες δεξιότητες. Το υλικό προσεγγίστηκε μέσα από την σκοπιά της κοινωνιο-σημειωτικής ως αρθρωμένο σημασιολογικό σύνολο, το οποίο φέρει ένα αξιακό, ιδεολογικό φορτίο όπως αυτό προκύπτει από το πλαίσιο αναφοράς του. Η σημειωτική ανάλυση επικεντρώθηκε στα δομικά στοιχεία του κειμένου, δηλαδή, τους κώδικες και μας βοήθησε να κατανοήσουμε βαθύτερα την ιδεολογία του κειμένου, η οποία αποτελεί μία βαθιά κριτική για την κοινωνική και πολιτική διάσταση της δημόσιας εκπαίδευσης και της απαρχαιωμένης αντίληψης του «πειθαρχικού σχολείου» και να αντιληφθούμε το εκπαιδευτικό παράδειγμα που προτείνει ο Robinson.
This current thesis refers to Sir Ken Robinson's engaging video (14-10-2010) "Changing Education Paradigms". This multimodal text lays out his argument for the need to reform the outdated public education system and the need in transforming the knowledge taught in institutions of developed nations. At the same time, Robinson's proposal demonstrates the need to change the ideological models of education (a paradigm shift) and adopting a system whereby encouraging divergent thinking and fundamentally reconceptualizing human capacity. The media clip was approached by social semiotics as a clear semantic unit which bears ideological values as is apparent from its content. The semiotic analysis focuses on the core foundations of the text, in other words, the building codes which aided us to have a greater understanding of the text's ideology, constituting socio-political criticism of state education and of the industrialized model of the "factory school" and institute Robinson's educational system based on personal achievement and growth.